6 sposobów na właściwą komunikację w modzie

6 sposobów na właściwą komunikację w modzie

16 kwietnia 2021 0 przez admin

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego jedne marki modowe są popularne a o innych ledwo słychać? Za wszystkim stoi odpowiednia komunikacja w modzie. Bez niej trudno opracować strategię marketingową i dotrzeć do potencjalnego klienta.

Jakimi zasadami warto się w tej komunikacji wesprzeć?

Rośnie wartość polskiego rynku modowego. Początkowe zachłyśniecie się zagranicznymi sieciówkami nieco opada. Od kilku lat szukamy mniejszych marek, wyłapujemy też polskie firmy w modowej branży. Na jaki brand klienci chętniej zwrócą uwagę? Wiele zależy od tego, w jaki sposób zostanie ona zaprezentowana światu. Poniżej kilka sposobów na ułatwienie komunikacji w branży modowej.

1. Czy wiesz, dla kogo tworzysz? Nawet najlepsza kolekcja musi mieć swojego adresata. Wiesz, dla kogo szyjesz? Na kolekcje dla każdej kategorii wiekowej i w szerokiej gamie rozmiarowej mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze na rynku. Poszukaj niszy, która jest mało zagospodarowana. Sprawdź, czy będzie zainteresowanie tym, co chcesz tworzyć.

2. Klient nasz pan. Mody nie tworzy się dla samego tworzenia. Najważniejszy jest klient, do którego ma trafić nasz produkt. Właściwa komunikacja w modzie opiera się na dialogu z wybraną grupą docelową. Szyj dla osób aktywnych, kobiet w ciąży, lub miłośników t-shirtów. Poznaj potrzeby wybranej grupy. Nie twórz rzeczy, które powielają trendy.

3. Poznaj branżę. Wydaje ci się, że do sukcesu w modzie potrzebny jest pomysł i dobrzy podwykonawcy? To za mało. Poznaj branżę, w której chcesz działać. Dowiesz się, jakie są jej główne problemy. Kto dyktuje warunki, skąd kupuje się materiały. Dzięki temu łatwiej opowiesz klientom o tym, co tworzysz. Ten element strategii jest ważny zwłaszcza w przypadku modowych start-upów.

4. Wciągnij pracowników w działania marketingowe. Komunikacja w modzie opiera się na informacji. O twojej kolekcji najwięcej wiesz ty i ci, którzy ją tworzą. Zadbaj o to, aby mieli pełną wiedzę o poszczególnych etapach produkcji. Oni również mogą cię wesprzeć w działaniach promujących. Wszyscy przecież gracie do jednej, biznesowej bramki.

5. Znajdź swój sposób komunikacji. Możesz zacząć od charakterystycznych nazw kolekcji. Konsekwentnie używaj ich we wszystkich materiałach promocyjnych. Kluczowe słowa z hasztagiem powinny być twoim znakiem rozpoznawczym. Stwórz opowieść o marce, którą można rozbudowywać. Specyficzny język w komunikacji to coś, co klienci bardzo lubią.

6. Media społecznościowe kluczem do sukcesu. Komunikacja w modzie od kilku lat żyje głównie w wirtualnym świecie. Postaw na social media. Wybierz te, które będą odpowiadać twojej grupie docelowej. To tam reklamuj swoje produkty, informuj o promocjach, czy programach lojalnościowych. Młodzi klienci są znacznie mniej zainteresowani tradycyjnymi formami reklamy.

Komunikacja w modzie powinna się opierać na jasnych zasadach. Odpowiadaj na pytania i wątpliwości klientów, miej z nimi kontakt. Twórz społeczność, która będzie kibicowała twoim poczynaniom.