Analiza budowy strony pod kątem wyszukiwarki

Analiza budowy strony pod kątem wyszukiwarki

19 lutego 2019 0 By admin

Masz stronę internetową, ale nie zadowalają Cię jej pozycje w wyszukiwarce? To oznacza, że pora wykonać analizę budowy strony pod kątem wyszukiwarki, tak by zdiagnozować te obszary, które przeszkadzają w osiągnięciu wyższych pozycji, czyli konieczny jest audyt SEO. Aby strona dobrze się pozycjonowała powinna spełniać pewne kryteria określone przez algorytmy Google.

Taki audyt wymaga rozeznania w kwestia pozycjonowania, dlatego jeśli nie jest to Twoja mocna strona, czasem lepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów – https://brandbay.pl/audyt-seo.

Na audyt SEO składają się zasadniczo dwie analizy: on page i off page.

Audyt On – Page – jest to analiza wszystkich elementów, które składają się na stronę internetową. Gruntownie sprawdzana jest budowa strony, jej struktura, zawartość graficzna i tekstowa. W tym między innymi nasycenie tekstów słowami kluczowymi.

Audyt Off – Page – ten rodzaj analizy dotyczy wszystkich elementów, które znajdują się poza stroną internetową, ale są z nią związane, czyli między innymi linki prowadzące do strony, ich ilość oraz jakość.

Audyt On – Page

W ramach audytu On – Page przeprowadzana jest analizy widoczności strony. Należy sprawdzić w jaki sposób i na jakie słowa kluczowe strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania i jakie zajmuje ona pozycję. Kolejnym etapem powinna być analiza wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy należy przyjrzeć się temu, co widzi użytkownik wraz z linkiem prowadzącym do strony. Czy jest to jednie sam link, czy widzi opis tego, czym firma się zajmuje, czy treść jest czytelna i atrakcyjna dla użytkownika. Następnie w ramach analizy On – Page należy także sprawdzić jakie i ile podstron twojego serwisu jest indeksowanych przez wyszukiwarkę, czyli które z nich „widzi” wyszukiwarka i zwraca w wynikach. Drugim etapem jest analiza treści strony. W tym przypadku zostaje przeanalizowana poprawność metadanych w tym między innymi title i description dla strony i podstron, poprawność adresu URL – nie powinien od być zbyt długi i zbyt skomplikowany. Pod uwagę bierze się także grafiki i zdjęcia, które powinny być zoptymalizowane oraz opisane. Warzna jest tutaj także szybkość ładowania się strony, linki wewnętrzne i ich poprawność oraz zawartość tekstowa. Teksty na stronie powinny mieć przynajmniej 500 znaków, choć coraz częściej pojawiają się głosy, że powinno to być od 1000 do 1500 znaków. W tekście powinny być także w naturalny sposób wplecione słowa klucze, a więc frazy, na które strona ma się wyświetlać w wynikach wyszukiwania.

Audyt Off – Page

Na audyt Off – Page składa się analiza linków prowadzących do strony www. Na rynku jest wiele profesjonalnych narzędzi pomagających w takiej analizie. Dla budowania pozycji strony ważna jest ilość linków – im więcej tym lepiej, ale też ich jakość, czyli powinny one wychodzić ze strony, blogów czy for internetowych, które Google traktuje jako wiarygodne i mające dobrą reputację. Duża ilość linków, ale ze stron wątpliwej jakości może przyczynić się do sytuacji odwrotnej: zamiast podnieść pozycje – obniży je.