Krew, pot i łzy czyli czym jest storytelling

Krew, pot i łzy czyli czym jest storytelling

1 lutego 2018 4 przez Monika C

Storytelling to nic innego jak opowieść o produkcie, która nie tylko prezentuje produkt ale także chwyta za serce. I to by chyba było na tyle… Warto jednak sprawdzić jak to wygląda od kuchni oraz jak możemy to wykorzystać we własnym biznesie.

Storytelling to sztuka w każdej postaci

Dobra opowieść przemawia do danych osób, tych do których ma przemówić. Sprzedając, historia musi być spójna z kilkoma rzeczami. To jest specyfikacja klienta, marka i jej produkty oraz cały przekaz jaki dotychczas był wysyłany z firmy w świat. To Cię odróżnia od wszechobecnej konkurencji. Jasny przekaz nie powinien być nudny ani górnolotny, ma bardziej fascynować i intrygować niż pouczać. Twoim celem jest pobudzenie szarych komórek odbiorcy. Opowiadamy historię świadomie budując w wyobraźni odbiorcy relację, a stąd już jest prosta i łatwa droga do wywołania pożądanych emocji.

Storytelling to nie bajka

Storytelling jest tak fascynującym narzędziem, że stwarzanie sztucznych problemów w celu pokazania historii nie jest dobrym kierunkiem. Bohaterem powinien być odbiorca, który utożsami się z podmiotem w powieści. Aby tak się stało postać musi być dla niego atrakcyjna, posiadać jakieś wspólne cechy. Jak sprzedajesz produkt, który jest codzienny i oczywisty to ciężko jest opowiedzieć ciekawą historię. Dlatego kreatywnością trzeba wykazać się w otoczce całości. Opowiadając to w sposób pewny siebie, najłatwiej tak zbudować więź nie tylko z produktem ale też z firmą i marką.

Storytelling to uczucie, które wywołuje. To reakcja, którą chcemy widzieć u odbiorców. To sztuka, która sama w sobie porusza i wywołuje chęć reakcji. Jak stworzyć marzenia w innych. Oto jest przepis w storytelling. O tym jak powinien on wyglądać ciężko powiedzieć jednoznacznie. Za to na pewno nie może być nudny.

Źródła:

  • https://paweltkaczyk.com
  • https://monikagorska.com
  • http://blog.bloomboard.co