Certyfikaty Google Ads – zostań ekspertem ds. reklamy online

Certyfikaty Google Ads – zostań ekspertem ds. reklamy online

1 kwietnia 2019 0 przez admin

Certyfikat Google Ads to dla każdego marketingowca ważne zaświadczenie potwierdzające jego wiedzę dotyczącą internetowych kampanii reklamowych. Uzyskanie miana kwalifikowanego specjalisty wymaga zdania dwóch testów: z podstaw programu AdWords (Ads) oraz jednego z zaawansowanych egzaminów.

Jak zdobyć Certyfikat

Certyfikat przyznawany jest najlepszym piarowcom, którzy zostają uznani przez Google za specjalistów do spraw reklamy online. Certyfikat można zdać, korzystając z Academy for Ads, czyli programu szkoleniowego Google dostępnego online. Najpierw trzeba utworzyć i skonfigurować odpowiednio konto. Następnie uzyskuje się dostęp do darmowych tematycznych szkoleń i certyfikacyjnych testów, które mają na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej o Google Ads oraz wiedzy dotyczącej metod z zakresu reklamy internetowej.

Dwa testy

Pierwszy test dotyczy podstaw reklamy w Google, a drugi, już bardziej zaawansowany, dotyczy jednego z wybranych zagadnień: reklama w sieci wyszukiwania, reklama w sieci reklamowej, reklama mobilna, reklama wideo lub reklama w zakupach Google.

Testy dostępne są w językach: angielskim, chińskim, francuskim, hiszpańskim, japońskim, koreańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rosyjskim, tajskim, tureckim, wietnamskim, włoskim.

Egzaminy trwają ok. 90 minut i składają się z 70 pytań. Do pytań sprawiających trudność można wrócić. Aby zdać egzamin, trzeba uzyskać minimum 80%. Jeżeli nie zdasz egzaminu, możesz go powtórzyć po upływie 24 godzin.

Plusy posiadania certyfikatu

Dzięki takiemu certyfikatowi zyskujesz status eksperta i możesz udowodnić przyszłym klientom swoją profesjonalność. Ponadto możesz pomóc swojej firmie zdobyć status Partnera Google lub Partnera Google Premium. Informacje o certyfikacie możesz umieścić w CV, na wizytówkach i na profilu zawodowym (logo Google Partners można używać tylko zgodnie z wytycznymi).

Status Partnera Google

Agencja może zdobyć Status Partnera, gdy pracuje w niej chociaż jedna certyfikowana osoba. Taki pracownik musi mieć standardowy lub administracyjny dostęp do konta menedżera bądź podrzędnych kont menedżera Google Ads danej firmy. Osoby, które zdobyły certyfikat poprzez zalogowanie się na prywatny adres e-mail, muszą dodać firmową pocztę, by ich certyfikaty zostały uwzględnione. Firmowy adres e-mail musi zapewniać standardowy lub administracyjny dostęp do MCK.

Dodatkowo firma w okresie 90 dni powinna zarządzać sumą powyżej 10 000$ w kampaniach Ads oraz spełnić wymogi dotyczący wyników. Kryteria, które brane są pod uwagę to: ogólny wzrost przychodów oraz przychodów klienta, wzrost liczby reklamodawców i utrzymanie klientów.

Ważność certyfikatu

Certyfikat Google Ads jest ważny do momentu upłynięcia terminu ważności testu z danej usługi. Gdy certyfikat wygaśnie, trzeba ponownie zdać testy.