Co to jest pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie stron?

25 sierpnia 2020 0 przez admin

W obecnych czasach coraz większe znaczenie ma sprzedaż i oferowanie usług online. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na zaistnienie w sieci, aby zwiększyć swoje przychody i pozyskiwać nowych kontrahentów. W osiągnięciu tego celu pomaga pozycjonowanie stron, dzięki któremu można zaistnieć w tak zwanym TOP 3 wyników wyszukiwania. Jeśli firma zajmująca się SEO odpowiednio zaplanuje i przeprowadzi działania związane ze strategią optymalizacji, można mieć pewność, że w niedługim czasie funkcjonowanie firmy zacznie przynosić jeszcze większe zyski. Czym jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to nic innego jak działania mające na celu umieszczenie strony lub usługi na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na daną frazę kluczową. Inaczej mówiąc, jest to optymalizacja stron internetowych pod wymagania wyszukiwarek i zadawanych przez użytkowników, za ich pomocą, pytań. Pozycjonowanie stron jest jednym z najważniejszych działów każdego PR, marketingu internetowego i budowania marki.

Proces pozycjonowania stron

Celem przeprowadzenia pozycjonowania strony jest pojawienie się konkretnej witryny internetowej lub jej podstrony na możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby to było możliwe, niezbędna jest znajomość algorytmów wyszukiwarek i sposobu, w jaki analizują one treść.

Pozycjonowanie lokalne – czy to ma sens?

Pozycjonowanie lokalne skierowane jest głównie do przedsiębiorców, którzy ogromny nacisk kładą na funkcjonowanie na rynku lokalnym. Wiele firm wybiera w początkowych fazach rozwoju właśnie taki rodzaj optymalizacji. Poza technicznymi aspektami witryny, jak jej przyspieszenie, zachodzi tutaj konieczność dodawania do fraz kluczowych nazw miejscowości. Przykładem może być pozycjonowanie Poznań.

W ten sposób można wypozycjonować swoją stronę, która świadczy takie usługi, wśród konkurencji, jako jedna z pierwszych. Użytkownicy, którzy poszukują informacji w danym regionie, praktycznie zawsze dopisują nazwę miasta do hasła wyszukiwań. Warto więc zainteresować się tym rodzajem pozycjonowania.

Jakie efekty daje pozycjonowanie stron?

Efektem dobrze przeprowadzonego pozycjonowania, jest wzrost ruchu organicznego na stronie. Ponadto, jeśli jest to witryna firmy oferującej usługi, może pojawić się także wzrost liczby klientów i zamówień na realizację prac. Dodatkową korzyścią z pozycjonowania stron jest większa znajomość marki. Należy jednak pamiętać, że raz przeprowadzony proces pozycjonowania i osiągnięcie TOP 3 w wynikach wyszukiwania, nie gwarantuje, że firma tę pozycję utrzyma. Trzeba pamiętać o tym, że konkurencja także stale optymalizuje swoje strony, co może doprowadzić do umieszczenia jej witryny na szczycie.