Czym jest i jak poprawnie wdrożyć linkowanie wewnętrzne?

Czym jest i jak poprawnie wdrożyć linkowanie wewnętrzne?

20 stycznia 2019 0 By admin

Sposobów na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo wiele. Każdy specjalista ma swoje własne metody. Niektóre praktyki stosować może jednak każdy. Do takiej grupy na pewno zaliczyć można linkowanie wewnętrzne.

Czym jest i jak poprawnie wdrożyć linkowanie wewnętrzne?

Uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google wiąże się z podjęciem różnorakich działań. Od pozyskiwania wartościowych odnośników z innych stron po optymalizacje samej strony internetowej. Jednym z aspektów, który w tym ostatnim przypadku jest często traktowany po macoszemu to linkowanie wewnętrzne.  Prawidłowo wdrożone potrafi bowiem sprawić, że pozycjonowanie stron stanie się znacznie prostsze i skuteczniejsze. Czym jednak dokładnie jest linkowanie wewnętrzne i jak powinno zostać wdrożone na stronie? Tego dowiecie się czytając dalszą część poniższego artykułu.

Przejdźmy zatem do samej definicji linkowania wewnętrznego. Jest to nic innego jak proces który opiera się na stworzeniu odpowiednich odnośników które będą w stanie przekierować potencjalnego klienta do innej sekcji lub podstrony naszego serwisu.

Linkowanie wewnętrzne – sposób na lepszą indeksację

Wdrożenie linkowania  wewnętrznego będzie miało bezpośrednie przełożenie na poprawę indeksacji naszej całej strony. Wszystko przez fakt, że roboty wyszukiwarki Google będą mogły w prosty sposób dostać się do innych treści na stronie, które są z Twojego punktu widzenia istotne. Oprócz tego zyskasz też większy wpływ na to do jakich miejsc na stronie może dotrzeć potencjalny klient. Linkowanie wewnętrzne jest też sposobem na ułatwienie nawigacji po stronie.

Skoro wiemy już czym jest dokładnie linkowanie wewnętrzne oraz, że może ono pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej to przyjrzyjmy się bliżej jak prawidłowo zaimplementować je na danej witrynie.

Wdrożenie linkowania wewnętrznego czyli jakich zasad się trzymać

Zacznijmy od tego, że podczas linkowania wewnętrznego powinniśmy upewnić się, że każdy link zostanie oznaczony atrybutem ,,follow”. Pozwoli to bez problemu zaindeksować robotom wyszukiwarek dany odnośnik.

W przypadku linkowania wewnętrznego istotne jest też menu strony. Powinniśmy zatem zadbać aby nazwy poszczególnych kategorii były nasycone frazami kluczowymi oraz ich odmianami. Oprócz tego obowiązkowo w kodzie strony strony powinny znaleźć się linki do wszystkich podstron na które może dotrzeć użytkownik.

Linkowanie wewnętrzne to też skorzystanie z tak zwanych linków śródtekstowych. Mowa tutaj o odnośnikach zawartych w treści tekstów umieszczonych na stronie ( wszelkich artykułach, opisach itd ). W tym przypadku trzeba jednak pamiętać o zachowaniu pewnego umiaru gdyż zbyt duże nasycenie treści odnośnikami może zostać odczytane przez algorytmy Google jako spam.

Oprócz tego warto rozważyć wprowadzenie na stronę sekcji polecanych produktów. Nie tylko pozwoli to nakierować klientów na inne towary jakie mogą ich zainteresować ale jednocześnie będzie naturalnym źródłem linkowania wewnętrznego.

Ostatnią metodą linkowania wewnętrznego jaką radzimy zaimplementować jest mapa witryny – najlepiej umieszczona w stopce. W ten sposób użytkownik będzie miał jeszcze prostszą możliwość nawigacji po stronie www a my zyskamy dodatkowe odnośniki wewnętrzne.

Jak sami widzicie implementacja linkowania wewnętrznego nie należy do trudnych. Jej poprawne wprowadzenie na stronie może jednak znacząco pomóc w pozycjonowaniu jak i podnieść komfort użytkowania witryny po stronie użytkowników.