Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

28 października 2021 0 przez admin

Do niedawna szeroko pojętymi działaniami promocyjnymi zajmowały się agencje reklamowe. Jednak z czasem na rynku zaczęły kwitnąć inne agencje. Część z nich specjalizuje się w konkretnej gałęzi dotyczącej reklamy, a inne rozszerzają zakres działań. Charakteryzują się one o wiele większym portfolio ze swojej dziedziny niż wszechstronne agencje reklamowe. Często posiadają też lepszych specjalistów. Przykładem jest właśnie agencja kreatywna. Dowiedz się, co może zaoferować.

Różnice między agencją kreatywną a agencją reklamową

Podstawową różnicą jest zakres usług. Agencje kreatywne oferują kampanie, które kumulują w sobie o wiele więcej środków medialnego przekazu. Dzięki temu mogą one uzyskać znacznie większe zasięgi. Innym czynnikiem, który wyróżnia agencje kreatywne, jest podejście do tworzonych treści reklamowych. Twórcze zespoły stawiają na niestandardowe formy i ciekawe ujęcie przekazu, który ma przyciągnąć potencjalnych klientów. Charakterystyczne w tym przypadku jest o wiele bardziej indywidualne podejście niż w przypadku agencji reklamowych.

Usługi agencji kreatywnej

Celem agencji kreatywnej jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Cenione jest tutaj twórcze myślenie i zróżnicowane umiejętności pracowników. Specjaliści tych firm zazwyczaj stawiają na nieszablonowe i unikalne formy reklamy. Zespoły takie jak Happy Island mogą pomóc na każdym etapie rozwoju biznesu. Zajmują się one wszystkim od stworzenia identyfikacji marki do otwarcia nowego biura, a także:

  • tworzeniem reklam internetowych,
  • tworzeniem treści graficznych, tekstowych, video i głosowych,
  • planowaniem i organizowaniem firmowych imprez i eventów.

Głównym obszarem, w jakim działają agencje kreatywne, jest Internet. Z tego powodu zajmują się też widocznością i pozycjonowaniem, które są jednymi z podstawowych elementów digital marketingu.

Digital marketing

Digital marketing, a mówiąc po polsku, marketing cyfrowy to wszystkie działania promocyjne, które odbywają się w Internecie. W związku z przeniesieniem handlu w obszar wirtualny, wiele firm decyduje się na dostosowanie strategii marketingowej. Dzięki temu digital marketing zaczyna pełnić coraz większą rolę. Kompleksowa kampania obejmuje szereg stref: 

  • reklamy Google oraz Facebook,
  • działalność w mediach społecznościowych,
  • pozycjonowanie strony internetowej,
  • newsletter,
  • współpraca z influencerami.

Każda z wymienionych metod działa w inny sposób i prezentuje różne efekty. Istnieje możliwość wykorzystania tylko jednej lub kilku z nich, ale niewątpliwie najbardziej zaowocuje kampania złożona z różnorodnych środków przekazu.

Kto skorzysta z usług agencji kreatywnej?

Twórczy zespół ludzi i wszechstronne podejście to idealna opcja dla firm, które liczą na kompleksowe usługi. Zwykła agencja reklamowa będzie prezentowała działania o wiele mniej rozbudowane i zróżnicowane. Inną zaletą zatrudnienia wszechstronnej, doświadczonej ekipy jest brak konieczności współpracy z innymi biurami. Brak wysiłku na kontakt z więcej niż tylko z jednym wspólnikiem może być kluczowy przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu agencji kreatywnej. Czas i wygoda to skarby, które można zyskać dzięki agencji, zajmującej się wszelkimi marketingowymi potrzebami.