Dlaczego pozycjonowanie nie może być tanie?

Dlaczego pozycjonowanie nie może być tanie?

22 lipca 2018 0 By admin

Obecnie o pozycję w sieci trzeba mocno zawalczyć, bo mnogość witryn sprawiła, że wypromowanie własnej wcale nie jest takie łatwe. Strategią, która ułatwia zaistnienie w sieci, jest tzw. pozycjonowanie, które może zaważyć o sukcesie Twojej firmy. Warto więc w cały proces zainwestować, poświęcając mu także czas i uwagę.

Pozycjonowanie stron internetowych

Aby dana strona internetowa zaistniała w świadomości użytkowników internetu, musi pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania konkretnych wyrażeń w Google. Tylko wtedy będzie często odwiedzana. Nie jest to jednak takie łatwe i nie dzieje się samoistnie: niezbędne jest do tego tzw. pozycjonowanie w Google. Dlaczego? Ponieważ kolejność stron w wyszukiwarce (jakie pojawiają się po wpisaniu do niej konkretnego hasła) nie jest przypadkowa. Za ułożenie stron odpowiadają algorytmy wyszukiwarki Google (np. Rank Brain). Biorą one pod uwagę wiele czynników, natomiast szczególnie skupiają się na tym, by strona internetowa była przyjazna i pomocna użytkownikom sieci. Dlatego też całą konstrukcję witryny jak i treści musisz dopasować pod swoją grupę docelową, a nie jak parę lat temu pod roboty Google.

W działaniu najważniejszymi czynnikami staje się zaś samo funkcjonowanie oraz treść strony.

Chodzi tutaj o:

  • rozbudowaną oraz przydatną treść,
  • intuicyjną nawigację (max 3 kliknięcia do celu),
  • szybko wczytującą się domenę,
  • występowanie na niej konkretnych słów kluczowych (w treści oraz w nagłówkach),
  • regularnie dodawane poradnikowe treści.

i wiele innych.

Oczywiście nie należy nadal zapominać o zdobywaniu linków zewnętrznych, które budują renomę witryny. W dzisiejszych czasach skupia się ono na dystrybucji wysokiej jakości artykułów na tematycznie podobnych portalach. A to kosztuje. Napisanie oraz dodanie artykułu to koszt 100 zł wzwyż. A tego typu artykułów warto zamieścić przynajmniej kilka. Do tego zdobycie linków z forów, portali lokalnych czy blogów. To kolejne godziny cennego czasu, który zainwestujesz Ty bądź zlecisz firmie zewnętrznej.

Wszystkie te działania wymagają dość dużego nakładu pracy, nie są bowiem jednorazowe, ale stają się całym procesem. Pozycjonowanie musi bowiem kierować na stronę nieustanny ruch. Dlatego treści strony trzeba monitorować, ulepszać i dostosowywać do aktualnych wymogów. Takie działania możesz zlecić komuś wewnątrz firmy, ale możliwy jest również wygodny outsourcing SEO.

Zalety pozycjonowania stron WWW

Korzyści, jakie płyną z pozycjonowania, są ogromne i bardzo wymierne. Można do nich zaliczyć przede wszystkim to, że tego rodzaju działania:

  • dają możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów,
  • generują duży ruch szczególnie z tzw. ,,długiego ogona”, co przekłada się na lepszy wizerunek i większa ilość klientów,
  • wzmacniają PR marki,
  • dają trwalsze efekty niż AdWords, gdzie po wyklinianiu środków nie ma Twojej strony w sieci.

Jak więc widać, warto jest postawić na pozycjonowanie, bo pomoże ono w skutecznej promocji internetowych działań i przyniesie widoczne efekty. Jednak zawsze istotną kwestią są nie tylko rezultaty, ale i cena tego rodzaju działań. Nie każdy zdaje sobie zaś sprawę z tego, że topowe pozycje w wyszukiwarce wiążą się z dostosowaniem zasięgu i wysokości działań do posiadanych możliwości budżetowych, przeznaczanych na działania content marketingowe.

Czy tanie pozycjonowanie może być skuteczne?

W internecie możesz obecnie znaleźć wiele ofert proponujących usługi związane z pozycjonowaniem za niewielkie pieniądze. Niestety w większości są to propozycje nieuczciwe, związane z kilkoma istotnymi pułapkami, takimi jak:

– brak obserwacji zmian w branży, działania cząstkowe i nieadekwatne do potrzeb, bez odpowiednich i nowoczesnych narzędzi,

– brak profesjonalnego audytu SEO,

– pozorne oszczędności, które sprawiają, że działania nie są naturalne, w pełni legalne i zgodne z wytycznymi Google: niesie to ze sobą niebezpieczeństwo otrzymania kary – bana lub filtru (bo nie występuje dywersyfikacja działań),

– pozycjonowanie, które nie przynosi ruchu na stronie, bo wybierane są nieodpowiednie słowa kluczowe (najczęściej bardzo łatwe do wypozycjonować, których nikt nie wpisuje).

To właśnie wybór odpowiednich fraz i słów kluczowych odpowiedzialne są za efektywność przeprowadzanych działań. Najlepiej jest postawić tutaj na tzw. „long tail”, czyli zbiór fraz zbudowanych z długich słów. Mają one mniejsza konkurencję, ale są bardziej precyzyjne, co przekłada się na lepsze konwersje.

Działania z związane z pozycjonowaniem są skomplikowane, więc nie mogą być więc tanie. Optymalizacja kodu HTML, przygotowanie treści (pod względem słów kluczowych, właściwych nagłówków, ilości oraz jakości tesktu) i inne prace wymagają czasu, dokładności, analizy oraz stosowania niezbędnych zmian. Wszystko to sprawia, że trzeba ponieść za to określone koszty, ale zwrócą się one wtedy, gdy na stronie zapanuje pożądany ruch.

Natomiast za tanim pozycjonowaniem idą zazwyczaj słabe efekty. Szczególnie dlatego, że na rynku panuje obecnie duża konkurencja i aby dostać się do czołówki Google, trzeba wyprzedzić wiele stron z historią pozycjonowania. Pomóc w tym mogą jedynie profesjonaliści. Skuteczne dotarcie do klientów musi wiązać się z takimi sumami, które pozwolą na zakup wartościowych linków i stworzenie indywidualnych, unikalnych treści na stronę. Warto wiedzieć o tym, że algorytm Google ma kilkaset wytycznych, które decydują o tym, jak wartościowa jest dana witryna. W związku z tym tylko pełne i profesjonalne działania (za odpowiednią cenę) sprawią, że strona internetowa pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Wsparcie merytoryczne: Empressia.eu