Google Ads od podstaw – od czego zacząć, komu zlecić?

Google Ads od podstaw – od czego zacząć, komu zlecić?

13 maja 2019 0 By admin

Obok pozycjonowania stron internetowych, kampanie Google AdWords są jednym z najpopularniejszych sposobów na promowanie swojej marki w sieci. Tylko od czego zacząć? I czy opłaca się tę usługę zlecić innej firmie?

Co to Google Ads?

Google AdWords, a właściwie od jakiegoś czasu GoogleAds, to program reklamowy stworzony przez firmę Google, który pozwala na przeprowadzenie kampanii marketingowej w internecie. Jest to możliwe na dwa sposoby.

W pierwszym, zdecydowanie najpopularniejszym, reklama Google AdWords wyświetlana jest powyżej wyników wyszukiwania – na tzw. pozycji „0” (po niej następują wyniki organiczne). Przy czym, co istotne, nie jest ona przypadkowa, lecz ściśle powiązana z tym, czego użytkownicy szukają. Jeśli więc prowadzisz sprzedaż kwiatów online, to możesz wykupić reklamę np. na frazę „kwiaciarnia internetowa”.

Oprócz tego Google stworzył tzw. sieć reklamową. Mogą przystąpić do niej serwisy internetowe, które na swoich stronach udostępniają powierzchnię reklamową. Co istotne, w tym wypadku można określić tematykę stron czy zainteresowania odbiorców, nie musisz się więc martwić o to, że reklama Twojej kwiaciarni pojawi pojawi się na stronie poświęconej hodowli zwierząt.

Kampania Google Ads – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Kampanie Google Ads możesz przeprowadzić samodzielnie, ponieważ posiadasz do tego wszystkie dostępne narzędzia. Na początku może to być jednak trudne. Dlaczego? Nie tylko ze względu na to, że trzeba stworzyć treść, która będzie angażująca, zachęci do kliknięcia, ale także z powodów, nazwijmy je, technicznych.

Może okazać się, że nawet wybierając frazę idealnie dopasowaną do branży, w której działasz, reklama nie będzie przynosić takich efektów, jakich oczekujesz. Trzeba ją wtedy zoptymalizować na podstawie statystyk, które oferuje Ci to narzędzie, a to już zwykle nie lada wyzwanie. Google Ads warto zlecić firmie www.Bizzit.eu, wtedy nie musisz się niczym przejmować, a jedynie czekać na efekty, czyli w praktyce – większy ruch na stronie, nierzadko przekładający się na zwiększoną sprzedaż.

Pamiętaj, że taka reklama najczęściej jest stosunkowo krótka, ale intensywna. Musisz więc zrobić wszystko, aby jak najwięcej osób dotarło do Ciebie w ten sposób.

Jak stworzyć reklamę Google Ads?

Jeśli na razie Twój budżet nie pozwala Ci na skorzystanie z usług agencji marketingu internetowego, pierwsze kampanie możesz przeprowadzić samodzielnie. A jak to zrobić? Mamy kilka wskazówek.

Początek jest prosty – musisz stworzyć konto Google AdWords. A jeśli posiadasz konto pocztowe Gmail, to możesz je po prostu ze sobą połączyć. Gdy znajdziesz się już na stronie Google Ads, możesz utworzyć pierwszą kampanię. Będziesz musiał się zastanowić nad jej typem (np. sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, wideo lub zakupy Google), celem, nazwą oraz lokalizację.

Następnie ważne jest określenie budżetu dziennego – bo to właśnie Ty ustalasz, ile chcesz wydać na reklamę. Przy czym możesz zaznaczyć, że nie będzie ona wyświetlana np. w nocy, ponieważ zakładasz, że wtedy Twoi klienci nie zamawiają usług/produktów. Możesz też doprecyzować, że będzie się ona pojawiać wyłącznie w wybranych godzinach, np. w godzinach otwarcia Twojego sklepu stacjonarnego.

Dobierając frazy, na jakie reklama ma być wyświetlana, najlepiej jest skorzystać z prostego narzędzia, które udostępnia Google – planera słów kluczowych. Możesz szukać fraz na podstawie swojej witryny lub… konkurencji. Od razu też zobaczysz, jaki jest ich koszt. Na końcu trzeba ustalić stawki za reklamy.

To tyle, oczywiście w bardzo dużym skrócie, ponieważ po drodze czekać Cię będzie o wiele więcej kroków. Jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości, możesz skorzystać z centrum pomocy Google Ads, gdzie znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania z tym związane.