Google AdWords czy pozycjonowanie stron – które zapewnia sukces?

Google AdWords czy pozycjonowanie stron – które zapewnia sukces?

4 lipca 2018 0 By admin

Opracowując strategię marketingu internetowego, wielu specjalistów staje przed dylematem – Google AdWords (Google Ads) czy tradycyjne pozycjonowanie stron. Które z nich jest lepsze? Które może przynieść większy sukces? Działać i tu, i tu czy może zdecydować na jedną drogę? Nie ma prawidłowej odpowiedzi na te pytania. Jeśli jednak jesteś ciekaw, czym różnią się od siebie dwa rozwiązania, to przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu poznasz podstawy zarówno Google AdWords, jak i pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron można najkrócej opisać jako działania, mające na celu zwiększenie widoczności firmy w sieci. Ich efektem powinna być wzrastająca pozycja w wynikach wyszukiwania witryny przedsiębiorstwa, co z kolei bardzo często przekłada się na automatyczny wzrost wyświetleń i sprzedaży oraz powiększenie grona zadowolonych klientów. Jak to działa? Wystarczy wpisać wybraną frazę w Google, np. białe trampki Converse, aby otrzymać tysiące wyników, wśród których znalazły się zarówno organiczne, jak i reklamowe. Te pierwsze są efektem skutecznego pozycjonowania stron internetowych, podczas gdy te drugie to zasługa systemu AdWords, o którym za chwilę dowiesz się odrobinę więcej.

Tradycyjne pozycjonowanie stron zależy od wielu czynników, wśród których możemy wyróżnić: właściwie dobrane słowa kluczowe, content marketing, link building czy ogólna optymalizacja danej witryny. Co ciekawe, efekty prowadzonych działań są także uzależnione od algorytmu, który w danym momencie wykorzystuje Google. Sam proces bardzo często jest długotrwały.

Google AdWords – Google Ads

Google AdWords, obecnie Google Ads, to swego rodzaju przeciwieństwo pozycjonowania stron internetowych. Jest to system reklamowy stworzony przez giganta Google, za pomocą którego możesz wykupić linki sponsorowane, wyświetlające się na samej górze wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Należy jednak pamiętać, że każdy taki rezultat jest oznaczony jako reklama. Choć brzmi to bardzo zachęcająco, to korzystanie z systemu wymaga czasami dość sporych nakładów finansowych, najczęściej w przypadku konkurencyjnych branż, np. odzieży, sprzętów RTV czy sklepów ze zdrową żywnością. Jednak nie powinno to zniechęcać przedsiębiorców, ponieważ Google AdWords może znacząco zwiększyć wyniki sprzedaży, co z kolei zwróci koszty poniesione na reklamę.

Google AdWords umożliwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej, czyli targetowania. W trakcie przygotowywania kampanii określasz dokładne słowa kluczowe, dzięki czemu Twoja reklama wyświetla się wyłącznie internautom, którzy mogą być nią zainteresowani. Co więcej, szczególnie przedsiębiorstwa z ograniczonym budżetem skorzystają na modelu rozliczenia Pay-per-click, w którym nie płaci się za samo wyświetlenie linku, a dopiero za jego kliknięcie. Koszt jednego waha się od kilku groszy, aż do kilkudziesięciu złotych w przypadku wcześniej wspomnianych mocno konkurencyjnych branż i fraz. Google AdWords dodatkowo umożliwia nieustanną kontrolę nad pieniędzmi wydawanymi na kampanię i pozwala na zmianę jej ustawień.

Google AdWords a pozycjonowanie stron internetowych

Czasami można spotkać się ze stwierdzeniem, że działania prowadzone w systemie Google AdWords mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Czy jest to prawda? I tak, i nie. Owszem, wykupienie sponsorowanych linków potrafi w pozytywny sposób odbić się na pozycji witryny w wyszukiwaniach Google, jednak są to dość rzadkie pojedyncze przypadki. Reklamy dla określonych fraz kluczowych automatycznie zwiększają popularność danego serwisu i budują świadomość marki, co z kolei czasami przekłada się na jej linkowanie czy dzielenie się jej adresem z innymi internautami. Naturalne rekomendacje i polecenia w sieci z pewnością wspomagają działania z zakresu pozycjonowania stron.

Więcej informacji na https://activesem.pl/.