Google czy social media? Gdzie powinna istnieć Twoja firma?

Google czy social media? Gdzie powinna istnieć Twoja firma?

26 lipca 2018 0 By admin

To pewne, Twoja firma powinna istnieć w internecie. Już na początku działalności warto zadbać nie tylko o jakość produktów i usług, ale o promocję biznesu. To jest ten moment, kiedy podejmujesz decyzję, czy inwestujesz np. w pozycjonowanie strony internetowej, czy marketing w social media.

Twoi klienci są już w internecie

Musisz tylko do nich dotrzeć. Wszyscy szukamy potrzebnych informacji, usług i sklepów w wyszukiwarce Google, albo bezpośrednio na Facebooku. Od Ciebie zależy, jakim kanałem chcesz się komunikować z klientem.

Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule jest prosta: To zależy. Warto, żeby Twoja firma funkcjonowała w wyszukiwarce Google, możesz stworzyć tutaj wizytówkę swojego biznesu, a specjaliści mogą zaprojektować specjalną stronę i profesjonalnie pozycjonować jej treści. Efekt wzmocnią kampanie reklamowe Adwords, które sprawią, że Twój produkt i link do Twojej strony pojawi się na zewnętrznych serwisach tematycznych. Może przydać się wyspecjalizowany projekt i obsługa strony internetowej, która zawiera wszystkie powyższe elementy, ale możesz też ograniczyć się do wizytówki Google, a pozostałe działania kierować do użytkowników Facebooka.

Co z Facebookiem?

Facebook to wciąż najpopularniejsze medium społecznościowe, które pozwala za darmo stworzyć stronę Twojej firmy i umieszczać na niej posty. Jeśli jednak zależy Ci na rosnącym zasięgu i zaangażowaniu potrzebny Ci jest marketing w social media. Reklama na Facebooku pozwala na targetowanie treści i dotarcie do określonej grupy odbiorców.

Jeśli Twoja firma jest niewielka i dysponujesz niewielkim budżetem zacznij od wizytówki Google, bloga firmowego i strony na Facebooku, gdzie odpowiednio zagospodarowany kapitał pozwala na skuteczny materketing w social media. Pamiętaj jednak, że od samego początku warto dbać o wizerunek firmy w internecie, a odpowiednia strona www i profesjonalne kampanie reklamowe AdWords pomagają zbudować bazę klientów. Przy określaniu grupy docelowej zwróć uwagę, czy Twój produkt i usługa powinny pojawić się na podobnych stronach internetowych, czy w aktualnościach na Facebooku, którego codziennie przeglądają miliony osób.

Może się okazać, że musisz działać dwutorowo, decydując się na pozycjonowanie strony internetowych, kampanie reklamowe Adwords i marketing w social media.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją interaktywną Green Parrot z Warszawy.