Jak dobrze zorganizować promocję w sklepie internetowym?
19 listopada 2021Handel w dużej mierze przeniósł się do sieci, a konkurencja, jeżeli chodzi o e-sklepy, jest spora. Dlatego jeśli już prowadzisz biznes w sieci lub dopiero stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce, regularnie organizuj akcje promocyjne. Dzięki temu dotrzesz do szerokiego grona konsumentów, zyskasz wiernych klientów, a obroty twojego sklepu wzrosną – tym samym będzie przynosił ci on satysfakcjonujące zyski.
Po pierwsze – jasno określ zasady promocji
Możliwość kupienia wymarzonej sukienki, telefonu czy roweru z kilkunasto lub kilkudziesięcioprocentową zniżką to duża pokusa. Jednak jeśli chcesz zwiększyć szanse na to, aby klienci podjęli ostateczną decyzję i kupili oferowane przez ciebie towary, powinieneś:
- przedstawić im jasne i czytelne warunki promocji – wskaż, ile wynosi zniżka na produkty lub co należy zrobić, aby otrzymać rabat. Do korzystania z promocji często zniechęcają jej zawiłe warunki – klient lubi wiedzieć, ile zapłaci za towar po obniżce ceny
- określić, ile będzie trwała akcja promocyjna – ograniczenie wyprzedaży w czasie mobilizuje do podjęcia decyzji zakupowych. Jeśli zniżki będą dotyczyć tylko wybranych produktów, warto wskazać, że promocja będzie obowiązywać wyłącznie do wyczerpania ich zapasów magazynowych
- udostępnić klientom jak najwięcej form zapłaty za zakupy – a w tym np. możliwość rat online – dowiesz się o nich więcej z www.dotpay.pl.
Skup się też na jeszcze wydajniejszej obsłudze klienta – jeśli zorganizowana promocja będzie cieszyła się powodzeniem, czeka cię zdecydowanie więcej pracy. Dlatego zadbaj o logistykę – zatrudnij personel tymczasowy i pomyśl o dodatkowej przestrzeni magazynowej
Po drugie – zrób reklamę akcji promocyjnej
Postaraj się, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o tym, że organizujesz promocję. Wykorzystaj kanały informacji, a w tym zwłaszcza:
- media społecznościowe – udostępniaj chwytliwe, zwracające uwagę posty – jeśli zostaną one polubione lub skomentowane, będą widoczne nie tylko dla obserwatorów fanpage’a twojego sklepu. Oprócz tego możesz zdecydować się na płatną reklamę wpisów – taki post dotrze do jeszcze szerszej grupy odbiorców
- pocztę elektroniczną – napisz o promocji tym, których adresy masz w bazie mailingowej. Dopilnuj tego, aby w wiadomości oprócz informacji o rabatach, znalazł się także link do strony z przecenionymi produktami.
Po trzecie – pomyśl o tym, aby klient wrócił do twojego sklepu
Zrób wszystko, aby klient, który jeden raz kupił podczas akcji promocyjnej towary z twojego sklepu, chciał ponownie skorzystać z twojej oferty. Dlatego pomyśl o tym, aby wraz z zamówieniem został wysłany mu kupon z kodem rabatowym na następne zakupy. Postaraj się też, aby promocja była dobrze przygotowana – dla klientów ważne jest to, jak szybko otrzymują przesyłkę i czy towar spełnia ich oczekiwania co do jakości.
Rabaty, wyprzedaże, przeceny to dobry sposób na to, aby zwiększyć obroty e-sklepu oraz skusić do zakupów nowych klientów. Jeśli taka akcja zostanie dobrze zorganizowana i odniesie sukces, możesz spodziewać się większych zysków – i to także w dłuższej perspektywie.