Jak strony internetowe wspierają sprzedaż w firmie?

Jak strony internetowe wspierają sprzedaż w firmie?

26 lutego 2020 0 przez admin

W obecnych czasach strony internetowe są już tak powszechne, że właściwie trudno wyobrazić sobie bez nich normalne funkcjonowanie. Każdy z nas korzysta z Internetu poszukując tam informacji, wiedzy, inspiracji, kontaktów lub konkretnych produktów czy usług. Jak te oczywiste tendencje można przełożyć na Twój biznes  i w czym może pomóc Ci dobrze zaprojektowana strona?

Strona internetowa – czy musisz ją mieć?

Niezależnie od tego co robisz i jaki typ biznesu prowadzisz strona internetowa to podstawa. Nie ma znaczenia czy oferujesz usługi czy produkty lub to czy prowadzisz punkt stacjonarny czy sprzedajesz tylko przez Internet. Żyjemy w czasach kiedy odległość nie jest już żadną barierą w biznesie, dlatego powinieneś dać się poznać także osobom, które nie mają szansy się z Tobą spotkać osobiście. Strona internetowa to Twoja wizytówka i bardzo często pierwsze miejsce, w którym Twój potencjalny klient ma szansę dowiedzieć się kim jesteś, co robisz i dlaczego warto (lub nie warto) Tobie zaufać.

Często mówi się, że w kontaktach interpersonalnych najważniejsze jest pierwsze wrażenie, które odbiorca tworzy w ciągu pierwszych kilkunastu sekund interakcji. Ze stroną internetową jest bardzo podobnie zatem zadbaj o dobre pierwsze wrażenie!

Wizerunek

Strony internetowe tworzą wizerunek firm w Internecie. Dzięki nim, potencjalny klient może się dowiedzieć czym dokładnie się zajmujesz i jakimi wartościami kierujesz się w swoim biznesie. Właściwie zaprojektowana strona – dostosowana zarówno do Twoich indywidualnych potrzeb  jak i branży, którą reprezentujesz – buduje pozytywny wizerunek, zwiększa wiarygodność i zaufanie wszystkich Twoich odbiorców. Są nimi nie tylko klienci ale też partnerzy, kontrahenci, dystrybutorzy czy pracownicy. W sytuacji, gdy dostajesz namiar do dwóch firm kogo wybierzesz do współpracy – firmę x, o której wzmiankę znalazłeś w lokalnej bazie firm czy profesjonalną firmę, która prezentuje swoją ofertę, sukcesy,  portfolio wykonanych zleceń, pozwala Ci się zapoznać ze swoim zespołem a dodatkowo widzisz pozytywne komentarze i podziękowania od zadowolonych klientów? Wszelki dodatkowy komentarz w tej sytuacji wydaje się zbędny.

Źródło informacji

Strona internetowa to najlepsze miejsce na zawarcie szczegółowych informacji o ofercie – zarówno w postaci opisu i zdjęć oferowanych produktów czy usług, ale również bloga z eksperckimi poradami z obszaru, w którym się specjalizujesz. Warto zamieszczać informacje o dodatkowych produktach i usługach czy możliwości rozbudowy już posiadanych pakietów  – przełoży się to na kolejne zakupy powracających klientów. Bogata i różnorodna treść ułatwia pozycjonowanie i zwiększa ruch na stronie, a im większy ruch tym większa szansa realizacja transakcji.

Dotarcie do większej grupy odbiorców

Strona internetowa, która jest właściwie wdrożona i zaprojektowana, pojawia się często w wynikach wyszukiwań osób potencjalnie zainteresowanych tym co oferujesz. Dlatego też będzie ona dobrym źródłem zapytań od Klientów i tzw. leadów sprzedażowych.
W dzisiejszych czasach nie ma efektywnej sprzedaży w Internecie bez wykorzystania różnych narzędzi marketingu internetowego. Przygotowując kampanie reklamowe czy mailing do klientów możesz kierować ruch na stronę.

Budowanie relacji z klientem

Ten punkt wiąże się z dwoma poprzednimi. Strona internetowa to miejsce, gdzie możesz budować relację z klientem. W jaki sposób? Angażując go poprzez wartościowe treści, porady, materiały edukacyjne, filmiki instruktażowe itp. Dzięki temu tworzysz grono zainteresowanych odbiorców – fanów, followersów i obserwatorów. Dodatkowo, możesz zwiększyć swoją dostępność dla klienta poprzez uruchomienie na stronie komunikatora lub opcji callback – Twoje zaangażowanie buduje zaangażowanie Klienta.

Marketing internetowy

Marketing internetowy pozwala znacząco zwiększyć sprzedaż produktów i usług.  Pozycjonowanie Twojej strony umożliwia zdobycie większej ilości linków do serwisu z innych miejsc w sieci. Ponadto możesz skorzystać z narzędzi tj. kampanie Google Ads, działania remarketingowe, kampanie content marketingowe, marketing szeptany czy kampanie mailingowe. Co istotne, wszystkie  te działania finalnie kierują Twojego odbiorcę na stronę internetową – właśnie dlatego jest ona tak ważna w nowoczesnym podejściu do sprzedaży.

Strona internetowa to bezsprzeczny „must have” każdej firmy i coraz częściej także ludzi budujących swoją markę osobistą w Internecie. Jest ona sposobem na budowanie swojego wizerunku, świadomości odbiorcy oraz komunikacji z otoczeniem i oczywiście sprzedaży. Zbuduj swój wizerunek z profesjonalnie, kreatywnie i ze smakiem! Razem z Lookas wprowadź swoją działalność w Internecie na wyższy poziom.