Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

16 września 2020 0 przez admin

Internet jest obecnie najbardziej dostępnym medium, szczególnie dla młodego pokolenia, ale znajdą się również starsze. Samo zaistnienie w nim znaczy niewiele. Kluczem jest zwiększanie ruch na swojej stronie internetowej, czy blogu. Kluczem jest promocja. Jak to zrobić? O tym właśnie będzie artykuł.

Internet jest medium, które miało wpłynąć na demokratyzację przekazu medialnego. Jest dostępne dla wszystkich – każdy może być zarówno nadawcą, jak i odbiorcą. Stwarza to jednak pewna trudność. Dlaczego? W Internecie znajdziemy wiele i dużo możemy opublikować, jednak pojawia się pewna trudność. Jak się w tym odnaleźć? Przychodzą nam z pomocą wyszukiwarki internetowe. Wpisujemy interesującą nas frazę. Po kliknięciu przycisku szukaj mamy przed oczami wyniki. I gotowe? A jak to wygląda z punktu widzenia osób, czy firm prowadzących strony i blogi? Trzeba włożyć wiele wysiłku lub pieniędzy, by znaleźć się w czołówce wyszukiwania. Opowiemy, jak zwiększyć ruch na stronie www.

Odpowiadamy na potrzeby użytkowników

Generalnie tworząc stronę internetową lub bloga, pragniemy, aby pojawili się na niej użytkownicy, czyli wcześniej już wspomniani odbiorcy. Najczęściej pozyskiwany i taki, na którym nam zależy ruch pochodzi z mediów społecznościowych, wyszukiwarek, a także można mówić o organicznym. Oznacza to, że użytkownicy wpisują bezpośrednio adres strony – to znak, że jesteśmy znani i kojarzeni, na takim ruchu zależy nam najbardziej. Podtytuł tej części artykułu mówi nam, że odpowiadamy na potrzeby użytkowników. Już wyjaśniamy. Ustalając temat do poruszenia na blogu lub rozważając promocję jakiegoś produktu, czy usługi na rynek, warto sprawdzić, co podpowiada nam wyszukiwarka Google. Dzięki temu dowiemy się, na ja frazę najlepiej się pozycjonować, a także jak zaprezentować swoją wiedzę, produkt, czy usługę. Dawniej, gdy treści w sieci było mniej, wystarczyły pojedyncze frazy, takie, jak na przykład seo, czy pozycjonowanie. Dzisiaj już tak łatwo nie jest. Ludzie nie tylko szukają produktów i usług, ale także treści, jak cos samemu zrobić, czy wykonać – poradników. Na tym możemy tez opierać produkowana treść. W skrócie recepta brzmi: sprawdź co podpowiada Google i napisz o tym. Można również sprawdzić intencję użytkownika. Co to właściwie oznacza? Zapytanie użytkowników lub klientów, w jaki sposób znaleźli firmę, a właściwie jej stronę. Są też programy do przeprowadzania audytu SEO.

Portale społecznościowe

O portalach społecznościowych już wspominaliśmy, ale warto przyjrzeć się tematowi bliżej. Drugim miejsce po wyszukiwarce Google przez użytkowników Internetu są portale społecznościowe, na których wyszukujemy informacji i opinii o firmie, czy blogu. Pozwalają one nie tylko na promocję, ale również komunikację z klientami, czy odbiorcami. Z komentarzy wyławiamy, czy dana firma oferuje zadowalające produkty lub usługi, czy publikuje ciekawe treści. Ponadto ruch z social mediów pozwala pozyskiwać odnośniki organiczne, które budują pozycję w wyszukiwarkach. Często firmy i blogerzy prowadzą profile swoich firm, czy kanałów. Ponadto można się również promować w grupach tematyczny, tak, jak jest to możliwe na Facebooku. Warto również zwrócić uwagę na inne portale takie, jak Twitter, Linkedin i inne.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

O promocji ciąg dalszy. Teraz omówimy pozyskiwanie i tworzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych. Zacznijmy od wewnętrznych. Jak radzą specjaliści, o tym nie można zapomnieć. W przypadku, gdy napisaliśmy nowy artykuł, podlinkujmy na słowa kluczowe go w innych artykułach. Można przeszukiwać stronę ręcznie, albo wykorzystać do tego odpowiedni program. Wśród najbardziej popularnych znajduje się wtyczka Yoast. Proponuje ona wykonanie linków wewnętrznych w wyszukanych artykułach. Jak twierdzi jeden z użytkowników, nie zawsze propozycje są trafione, jednak ułatwia to działania. Przejdźmy teraz do linków zewnętrznych, czyli linkbuildingu. O tym tez nie można zapomnieć, promując swoją stronę. Obecnie pozyskiwaniem takich odnośników zajmuje się wiele firm, ale można zrobić to samemu. Potrzebne są do tego unikalne treści i baza portali, na których chcemy się promować. Publikacje na jednych będą płatne, a na innych bezpłatne. Warto się też zainteresować wystąpieniami publicznymi – dzięki temu pozyskujemy link do swojej strony z uwagi na to, że jesteśmy prelegentami. Ważne są także akcje sponsoringowe i partnerskie. Warto zainteresować się również wpisami gościnnymi na innych stronach, czy blogach. Na koniec jeszcze aktywność w sieci, czyli komentowanie innych blogów.

Treści na stronie lub blogu

Kluczowe są unikalne treści na blogach i stronach internetowych. Im dłuższe, tym lepsze. Ponadto warto pamiętać o umieszczeniu w tekście słów kluczowych. Tak samo, jak przy pozyskiwaniu linków, możemy zlecić redakcję treści firmie, która się tym zajmuje lub zrobić to samemu. Ponadto ważna jest rozbudowa tekstów. Sprawia, że tekst staje się nieco dłuższy i bardziej merytoryczny, a przynajmniej tak zaczyna być postrzegany. Zaczyna budować zaangażowanie użytkowników poprzez większą ilość komentarzy. Podczas wyłapywania ciekawych słów kluczowych, można rozbudować treść o kolejne akapity.