Marketing nowej firmy – od czego zacząć?

Marketing nowej firmy – od czego zacząć?

28 września 2020 0 przez admin

Trudno działać w jakiejkolwiek branży nie mając zupełnie konkurencji. Nawet wtedy, gdy rozpoczynamy zupełnie pionierską działalność, w pewnym momencie musimy się liczyć z tym, że ktoś będzie chciał iść w nasze ślady. W promowaniu dowolnego biznesu pomaga agencja interaktywna. Warszawa ma takich podmiotów najwięcej. W jaki sposób działają jej specjaliści, jeśli mają pomóc w promocji zupełnie nowej firmy?

Odróżnić się od konkurencji

Nowy biznes wymaga promocji. Pierwsze kilka miesięcy działalności weryfikuje naszą pozycję na rynku, dlatego ten czas powinno się dokładnie zaplanować. Do tego zadania idealnie nadaje się agencja interaktywna. Warszawa skupia najwięcej biznesów w skali kraju, dlatego ilość specjalistów od marketingu jest tam imponująca. Od czego warto zacząć? Współczesny marketing coraz rzadziej wykorzystuje telefon stacjonarny. Nadal jednak warto pisać maile do potencjalnego klienta. Lista mailingowa osób nadal jest uważana za skuteczny środek sprzedaży. Istotna jest także dobrze zbudowana strona internetowa i działania w mediach społecznościowych.

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Nowoczesny marketing to różnego typu kampanie, które można dopasować do każdej branży. Wszystkie działania będą nakierowane na promowanie strony internetowej firmy. Do jej stworzenia również przydaje się agencja interaktywna. Warszawa i inne miasta mają do zaoferowania najwięcej usług tego typu. Co powinna zawierać idealna strona www? Ponieważ to na nią będzie nakierowany cały ruch, musi robić dobre, pierwsze wrażenie. Kluczowy jest zrozumiały adres domeny, którą najlepiej wybrać na płatnych serwisach. Strona musi szybko i konkretnie udzielać informacji. Prostota i jasny przekaz będą jej największym atutem. Podobnie jak możliwość łatwego przeglądania jej zawartości z wszystkich urządzeń mobilnych.

Interakcja z potencjalnymi klientami

Współczesny konsument najchętniej przebywa w wirtualnym świecie. Jeśli chcemy go odnaleźć, musimy korzystać z dobrodziejstw Internetu. Dobrze zaplanowana strona internetowa powinna mieć łatwą do odnalezienia opcję kontaktu z firmą, jak również możliwość zamawiania newslettera. Udostępniając możliwość kontaktu, należy szybko i sprawnie odpowiadać na pytania i maile. Taka reakcja pokaże klientom, że ich problemy są dla nas ważne. Warto zadbać, aby maile transakcyjne, np. dotyczące założenia konta w serwisie, nie trafiały do spamu. Istnieje opcja testowania tzw. dostarczalności wiadomości. Zainteresowani mogą liczyć nawet na raport w sprawie wiadomości, jakie wyszły z firmowego serwisu.

Agencja interaktywna w Warszawie a treści dla klientów

Opracowując strategię marketingową dla nowej firmy, działa się w obszarze content marketingu. Jest to promowanie się poprzez treści, np. firmowego bloga. Podmioty, które inwestują w takie usługi, notują zdecydowanie większy ruch na swoich stronach niż te, które nie mają żadnych dodatkowych treści. Prowadząc biznes, wiemy, do kogo chcemy go kierować. Nasza wymarzona grupa docelowa ma swoje potrzeby, na które warto się wyczulić. Oferując nowy produkt, można w osobnym wpisie blogowym napisać, w jaki sposób go wykorzystać. Artykuły powinny odpowiadać na typowe pytania, jakie mogliby zadać lub też zadają klienci. Co więcej, konkretne frazy szybko przekierują zainteresowanych na naszą stronę.

Jak pisać, aby zaciekawić treścią?

Content strony internetowej wcale nie musi być liczny. Ważniejsza jest jego jakość. Lepiej skupić się na dogłębnej analizie konkretnego problemu i wygodę czytania. Wbrew pozorom, ludzie lubią czytać dłuższe teksty, zwłaszcza te, które są dobrze napisane. Takie treści Google zwykle chętnie promuje, co przekłada się na ich popularność. Jak promować to, co już powstało? Każda agencja interaktywna w Warszawie pokazuje, jak konkretne rozwiązanie można połączyć z innym. Dobry tekst warto udostępniać w mediach społecznościowych. Obserwujący stronę mogą go skomentować lub udostępnić, co znacznie poszerza krąg osób, które się z nim zetkną. Wartościowe teksty najlepiej zlecać profesjonalistom. Będą wiedzieć, jakie słowa kluczowe sprawią, że tekst będzie popularniejszy.

W marketing firmy najlepiej inwestować od początku jej działalności. Dzięki temu łatwiej uniknąć błędów, które mogą wpływać na rozpoznawalność marki.