Na czym polega nowoczesne pozycjonowanie stron internetowych w 2019?

Na czym polega nowoczesne pozycjonowanie stron internetowych w 2019?

14 maja 2019 0 przez admin

Każda strona internetowa, aby odnieść sukces i zająć czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania musi być pozycjonowana.

Zwłaszcza strony firmowe, w tym strony z zakresu e-commerce bez pozycjonowania się nie obejdą, ponieważ konkurencja jest ogromna, a na pierwszej stronie wyników organicznych znajdzie się miejsce tylko dla 10 najlepszych wyników. Jednak pozycjonowanie to nie taka łatwa sztuka i wbrew pozorom samodzielnie tego nie zrobimy.

Analiza strony to podstawa

Strony internetowe różnią się między sobą budową techniczną i treścią. Żeby sprawdzić jak działa strona potrzebny jest audyt, który wykona agencja SEO jak np. Freshview. W takim audycie zawarte są wyniki testów np. czy strona dostatecznie szybko się ładuje, czy nie ma błędnych przekierowań, czy wszystkie procesy działają tak jak powinny oraz jaka jest charakterystyka linków wychodzących i co ważniejsze przychodzących. Dopiero po sprawdzeniu co działa, a co trzeba naprawić można zabrać się za pozycjonowanie stron internetowych. Aktualnie w 2019 roku jest to wręcz element obowiązkowy pozycjonowania. Bez wątpienia watro postawić na taką usługę SEO.

Lepsze wyniki organiczne

Oczywiście w wyszukiwarce internetowej znajdują się też miejsca na wykupioną reklamę. Najczęściej jest to reklama Google Ads. Korzystanie z takich reklam nazywane jest też kampanią linków sponsorowanych i jest bardzo dobrym pomysłem! Zanim samo pozycjonowanie zacznie przynosić efekty i strona zacznie być widoczna w wynikach organicznych warto postawić na kampanię reklamową. Płaci się najczęściej za kliknięcie w reklamę i przejście na stronę przez co zwiększa się ruch i dochodzi do konwersji. Jeśli strona w wynikach organicznych nie jest jeszcze w top 10 to przejść będzie bardzo mało, nie wspominając nawet o niskiej konwersji. Jednakże kiedy pozycjonowanie zacznie przynosić efekty, a witryna będzie wspinać się po pozycjach w górę wtedy można zmniejszyć częstotliwość korzystania z Google Ads.

Część osób zacznie też wyszukiwać po nazwie firmy czy nazwie produktu ofertę z reklamy. Tacy powracający klienci, który zobaczyli reklamę, ale coś ich nie przekonało do natychmiastowej akcji bardzo często potem wyszukują ją w wynikach organicznych. Co też poprawia wynik strony. Mądre używanie reklam może wpłynąć na wyświetlenia i ruch na stronie, a to z kolei przełoży się na ruch organiczny, czyli ten, którego oczekujemy przy pozycjonowaniu.