Opis w sklepie internetowym, jak stworzyć i nie pobłądzić

Opis w sklepie internetowym, jak stworzyć i nie pobłądzić

12 października 2017 3 By Monika C

Dobry opis produktu praktycznie sam sprzedaje. Ile razy czytając jednak opisy brakuje nam wielu informacji i często dzwonimy aby uzyskać więcej informacji. Dlatego tworząc opisy danej rzeczy musimy postawić się w roli kupującego. Wtedy dowiemy się co naprawdę chcemy wiedzieć.

Jak sprzedawać opisem

Opis powinien być pisany językiem odbiorcy. Najwięcej się zyska pisząc konkretnie ale w sposób prosty, tak aby zawrzeć praktycznie wszystkie ważne informacje. Nie ma tu  miejsca na wychwalanie pod niebiosa produktu. Chętniej się „sprzeda” ciekawy sposób wykorzystania go czy jakaś porada. Za to z powodzeniem można opisem „grać na uczuciach” odbiorców.

Sam opis produktu to nie wszystko, została jeszcze strona główna, strona kategorii, które też warto wykorzystać tworząc content. Dobrą famą cieszą się \te strony, na których odwiedzający może zostawić coś od siebie np. komentarz. W społeczeństwie internautów źle odbierana jest praktyka usuwania komentarzy, szczególnie tych niepochlebnych.

Więcej niż opisy

Przygotowując treść na stronę sklepu internetowego możemy/powinniśmy sięgnąć po jeszcze jeden ważny element mający wpływ na pozycjonowanie, sprzedaż. Blog. Jest to istotny content ściągający doń klientów (potencjalnych) szukających porad. Poza tym jest dobrze indeksowany przez roboty Google.

Kilka dodatkowych bonusów z prowadzenia bloga:

  • SEO, każda nowa publikacja to więcej możliwych fraz do wyszukania
  • Budujemy sobie opinię eksperta w sieci
  • Każdą nową treścią możemy się pochwalić w social media (Facebook)
  • Możemy angażować odbiorców w tworzenie treści na stronie (komentarze)
  • Wiele możliwości tworzenia przekazu od filmów po artykuły

Strona naszego sklepu powinna być jak najbardziej wyjątkowa. Nie tylko pod względem treści ale też grafiki i całej wizualizacji, które powinny ze sobą współgrać. Dlatego nie pomijajmy takiej opcji jak strona „o nas”. Poza tym jest jeszcze do uzupełnienia polityka prywatności czy FAQ. Może tak często nie są odwiedzane ale kto wie czy ktoś tam kiedyś nie zaglądnie?

Źródła:

  • http://www.skuteczne-teksty.pl
  • https://marketingdlaludzi.pl
  • http://sagomedia.pl