Pięć błędów popełnianych w komunikacji na Facebooku

Pięć błędów popełnianych w komunikacji na Facebooku

13 sierpnia 2018 0 przez admin

Wszyscy mają Facebooka, ale nie znaczy to, że wszyscy potrafią go używać. Profil prywatny czy firmowy może być wizytówką, a może też skutecznie do siebie zniechęcić. Facebook – jak cały Internet – jest zwierciadłem, na którym nasze niedociągnięcia, zaniechania i błędy są bardziej widoczne, bo wystawione dla szerokiej publiczności.

Jakie błędy popełnia się najczęściej na tym najbardziej popularnym portalu społecznościowym?

Za dużo i za często

Komunikacja nie oznacza bombardowania. Jeśli prowadzimy na Facebooku profil sklepu internetowego, to choćbyśmy mieli sto nowych produktów w ofercie każdego tygodnia, nie możemy poinformować społeczności o każdym z nich (inna sprawa, że byłoby to po prostu niemożliwe). Musimy zdecydować się na jeden lub kilka najważniejszych produktów i utworzyć wokół nich fajną kampanię promocyjną tak, aby klient sam odwiedził nasz sklep i zasięgnął więcej informacji o innych produktach.

Brak odpowiedzi na komentarze

Jeśli piszesz posta, przygotuj się, że mogą pojawić się pod nim komentarze i nie tylko same przychylne. Będą pytania, wątpliwości, prośby, opinie negatywne. Wiele firm publikuje post na Facebooku i zostawia go samemu sobie. To najgorsza z możliwych dróg. Jeśli nie chcesz dyskutować z fanami, to po prostu nie wrzucaj żadnych postów.

Kupowanie fanów

Prawda zawsze wyjdzie na jaw. Taktyka kupowania fanów jest dobra na bardzo krótką metę. Szczególnie, że prowadząc polski profil kupisz fanów z całego świata, co na pierwszy rzut oka będzie podejrzane. Istnieją narzędzia, które doskonale sprawdzą, skąd na twoim profilu nagły przyrost fanów i like’ów pod postami. Może to zrobić konkurencja, może to również zrobić ciekawy fan. Mimo zwiększenia liczby fanów, nie wzrosną ci zasięgi postów. Pamiętaj o tym.

Grupa docelowa

Nie zadowolisz wszystkich, więc nawet nie zaczynaj. Skup się na jakości, nie na liczbie. Jeśli prowadzisz wspomniany profil sklepu internetowego sprzedający obuwie sportowe, niekoniecznie musisz zapraszać do polubienia profilu swoich znajomych, którzy się sportem nie interesują. Klikną like z grzeczności, ale nie zwiększy to twoich zasięgów, ponieważ nie będą obserwować twoich postów. Skup się na contencie dla wybranej grupy docelowej.

Wszystko wiem najlepiej

Twój profil, twoja odpowiedzialność, ale podejście, że wszystko zrobisz najlepiej nie jest dobre. Jeśli nie czujesz się na siłach prowadzić fajnej komunikacji twojej marki na Facebooku, mimo iż to co produkujesz jest fajne i popularne, możesz posłużyć się profesjonalnymi agencjami social media, agencja social media dołoży do twoich produktów wysokiej jakości również komunikację na tym samym poziomie.

Błędów popełnianych codziennie na Facebooku i ogólnej komunikacji w Internecie jest dużo więcej, wybraliśmy te, które naszym zdaniem popełniane są na początku przygody z portalem społecznościowym osób niedoświadczonych. Błędy zdarzają się każdemu, ale przyswojenie tych kilku punktów ułatwi wam przygodę z tym nie tak prostym portalem jakim może wydawać się Facebook.

Artykuł powstał dzięki wsparciu camp7.pl.