Pozycjonowanie strony internetowej często mylona z kupowaniem linków sponsorowanych – RÓŻNICE SEO A SEM

Pozycjonowanie strony internetowej często mylona z kupowaniem linków sponsorowanych – RÓŻNICE SEO A SEM

11 marca 2019 0 przez admin

Wielu webmasterów i właścicieli witryn zastanawia się na czym polega pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Jeszcze wiele osób myli kwestie związane z naturalnymi wynikami a boksami ppc np. w systemie reklamowym Adwords.

Na czym polega sam proces pozycjonowania

Część osób uważa, że pozycje w naturalnych wynikach kupuje się w Google a inna część, że pozycjonowanie to boksy reklamowe rozliczane np. za odwiedziny. Ten pogląd często rozpowszechniany jest ze strony różnych agencji interaktywnych, które chcąc sprzedać usługę Adwords nazywają ją pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie czy też podnoszenie pozycji odnośnika naszej strony w naturalnych wynikach polega na działaniach związanych z szeroko pojętą optymalizacją, pozyskiwaniem linków wskazujących do naszej strony internetowej. Obecnie powszechnym jest także budowa sąsiadujących serwisów nawiązujących tematycznie do naszej strony. Nawiązując do tematyki należy mieć na uwadze, że tematyka to nie tylko treść naszej strony internetowej ale i linki wskazujące do serwisu tematycznego. Serwisy można budować na wiele sposobów.

Pierwszym jest bezpośrednio sąsiadujący serwis tematyczny umieszczony w ramach tej samej domeny np. blog/forum, serwis informacyjny. Taki serwis wzmacnia tematykę naszego serwisy głównego, pozwala on także na rozbudowanie informacji na temat naszej oferty lub zawartości naszego serwisu. Pozwoli on nam także pozyskać większą ilość niszowych słów kluczowych związanych z główną tematyką naszego serwisu.

Drugim rodzajem serwisów tematycznych są te, które umieszczamy w ramach innej domeny, tworząc całkowicie niezależny lecz nadal tematyczny serwis internetowy. Taki serwis może służyć także do pozycjonowania, pozwala on nam na umiejscowienie tematycznego linka wskazującego na nasz serwis internetowy.

Pozycjonować samemu czy lepiej zlecić

Wiele firm zleca pozycjonowanie gdy tak naprawdę mogłoby zlecać pozyskiwanie linków i treści tematycznych. Zaletą wykonywania pewnych elementów samemu jest fakt związany z obniżeniem kosztów, lub przeznaczeniem tego samego budżetu na większą ilość pozyskiwanych artykułów tematycznych.

Firma prowadząca usługi SEO najczęściej bazująca na budowaniu zaplecz lub kupować odnośniki z katalogów stron dość często ogranicza swoje działania do użycia także marketingu szeptanego na forach, który to jednak nie daje nam stałych lub pozostających efektów. Tego typu forma działania zbliżona jest do idei reklam typu PPC. Należy jednak pamiętać, pozycjonowanie to czynności zmierzające do budowania zaufania wyszukiwarek do naszej witryny internetowej. Więc należy wystrzegać się działań w formie dopalaczy chwilo lub okresowo wpływających na naszą witrynę. Najczęściej używanie systemów kończy się źle dla klienta zlecającego pozycjonowanie. Pozostaje fakt kontrolowania działań firmy, stałe przyglądanie się na ręce wykonawcy. W wielu przypadkach optymalizacja ogranicza się do zmiany w znacznikach meta, gdy tak naprawdę to szereg czynności związanych z linkowaniem wewnętrznym a nawet z optymalizacją wydajności. W skrócie opisując – pozycjonowanie polega na pozyskiwaniu linków wskazujących tych których celem jest przenoszenie Page Rank a zarazem użytkowników na nasz serwis internetowy. Wyszukując ciekawych miejsc, gdzie moglibyśmy pozyskać link nie kierujmy się Page Rankiem strony a ogólną mocą serwisu i tym ilu użytkowników może przenieść nam serwis linkujący.

Tworzenie unikalnej treści a pozycjonowanie strony internetowej

Podczas pozycjonowania warto pomyśleć o treści tematycznej, ilość osób nastawionych na tworzenie treści stale rośnie, choć wybór takiej osoby nie będzie łatwy. Być może warto zastanowić się, czy nasz handlowiec znający produkt nie będzie lepszym copywriterem od osoby przypadkowej nie znającej produktu. Zastanawiając się na czym polega pozycjonowanie powinno wykluczyć się wszelkiego rodzaju plotki i wskazówki dostępne od osób używających systemów wymiany linków. Wiedza i techniki stosowane przez takie osoby często pozostaje ograniczona z uwagi na niski poziom rozwoju i ograniczoną ilość testów własnych. Spowodowane jest to przyzwyczajeniem do zautomatyzowanych form pozycjonowania. Zanim zlecisz pozycjonowanie, zapytaj się w firmie przyjmującej zlecenie, czy stosuje systemy wymiany linków, bądź czy działania związane z pozycjonowaniem są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Tym samym dając Wam gwarancje, że działania mieszczą się w normach związanych z tworzeniem stron internetowych.

Sem nie tylko w e-sklepie. Czyli Linki sponsorowane w Google Ads dla każdego!

Świadomości potęgi reklamy w wyszukiwarkach gości już nie tylko na biurkach działów marketingu serwisów komercyjnych, sklepów czy innych projektów tworzonych prywatnie.

Za pomocą wyszukiwarki prowadził np. kampanie prezydencką obecny prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump.

Polska nie jest w tyle, Szczecin jako pierwsze miasto w Polsce budujące swój nowy wizerunek za pomocą reklamy w wyszukiwarkach wykorzystując do tego celu Adwords.

Dość ciekawy slogan reklamowy, który kojarzy mi się z czasami nowej ery szybkich biznesmenów w białych skarpetkach i bucików garniturowych wtedy powszechnie zwanymi „Cynkami”.

Szybka forma promocji w internecie

Kampania linków sponsorowanych Google Ads promująca miasto Szczecin, to tylko jeden z elementów wspomagających dość dużą kampanie promocyjną miasta, która wykorzystuje szereg innych mediów jak np. kampania outdoorowa.
W 2008 roku, nasza firma organizowała ogólnopolską imprezę IT, która była połączeniem nowej wizji Szczecina na wodzie i miasta otwartego na technologię. Impreza została objęta patronatem Prezydenta Miasta Szczecin. Gośćmi imprezy były znane i duże firmy z całej Polski.

Dla firm oferujących usługi z zakresu SEM to sygnał, że dziś nowoczesne formy reklamowe warto proponować także urzędnikom. Po wielu konsultacjach z działem promocji miasta Szczecin, profesjonalnym przedstawieniu zalet i możliwości tej formy reklamy, nasza firma została wybrana do prowadzenia promocji nowego wizerunku miasta za pomocą systemu reklamowego Adwords

Chcąc przybliżyć więcej działań związanych z naszym miastem w następnym wpisie postaram się pokazać wizję Szczecina jako miasta technologicznego.

Zapraszamy po więcej informacji na hadalawojciech.pl.