Skuteczne i tanie metody reklamy w internecie. Co warto wybrać?

Skuteczne i tanie metody reklamy w internecie. Co warto wybrać?

6 sierpnia 2018 0 By admin

Promowanie swojej firmy on-line wcale nie musi być związane z wysokimi kosztami. Jakie metody reklamy internetowej są najtańsze i najskuteczniejsze?

Dzisiaj reklama internetowa używana jest zarówno przez mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa obecne on-line. Szeroka gama metod do dyspozycji, przystępne ceny, możliwość rozpoczęcia kampanii praktycznie od zaraz, szeroki zasięg – to wszystko powoduje, że reklama w internecie jest tak popularna. Jakie metody warto wykorzystać, aby zyskać dzięki niej jak najwięcej?

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Reklama w wyszukiwarkach internetowych jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod reklamy internetowej. W tej kategorii warto zwrócić szczególną uwagę na SEO, czyli na optymalizację oraz pozycjonowanie stron internetowych.

SEO to reklama w internecie skupiona na wyniesieniu adresu strony internetowej w wyszukiwarce na jak najwyższą pozycję dla konkretnych słów kluczowych. Jeśli adres strony będzie na wysokiej pozycji, czyli będzie dobrze pozycjonowany, wtedy będzie wchodziło na nią więcej osób, co przekłada się na jej lepsze wyniki.

Optymalizacja i pozycjonowanie to działania, które można prowadzić na praktycznie każdej stronie WWW. Dla uzyskania najlepszych rezultatów, ta reklama internetowa powinna być realizowana stale – w przeciwnym przypadku adres strony będzie zepchnięty na dalsze, mniej widoczne pozycje.

AdWords – kampanie linków sponsorowanych

Drugą metodą reklamy w internecie wykorzystującej wyszukiwarki internetowe jest AdWords – są to kampanie linków sponsorowanych oferowane przez Google i dostępne w tej właśnie wyszukiwarce.

AdWords to reklamy widoczne w górnej części wyników wyszukiwania oraz na ich boku w oznaczonych boksach. Powiązane ze słowami kluczowymi pozwalają na łatwe dotarcie do najbardziej zainteresowanych osób, dlatego są także tak skuteczne.

Taka reklama internetowa nie pociąga również za sobą wysokich kosztów i pozwala na łatwe zaplanowanie kosztów – można prowadzić ją dzięki temu także samodzielnie.

Reklama w mediach społecznościowych

Aktualnie media społecznościowe odgrywają bardzo dużą rolę w reklamie w internecie. Używane każdego dnia przez setki milionów osób serwisy takie jak Facebook, Twitter, YouTube czy LinkedIn są również kapitalnym miejscem do prowadzenia promocji on-line.

Już samo założenie konta w serwisie społecznościowym jest bardzo dobrym posunięciem, ponieważ pozwala na pozyskanie nowych fanów i tworzenie ich lojalnego grona.

Media społecznościowe oferują także reklamodawcą specjalne metody promocji, które bazują na personalizacji przekazu dla jeszcze większej skuteczności. Reklama internetowa tego rodzaju może być skierowana wtedy do określonych osób, na przykład pod względem płci, lokalizacji, statusu związku, zainteresowań, wieku.

Content marketing, czyli marketing treści

Tanim i skutecznym sposobem na promowanie firmy w internecie jest także content marketing. To reklama w internecie, która określana jest również jako marketing treści. Jej głównym celem jest publikowanie wartościowych informacji on-line, na przykład w formie poradników, artykułów, infografik, filmów.

Content marketing jest nakierowany na tworzenie długotrwałych relacji z odbiorcą komunikatu. Najczęściej ma formę bloga firmowego, ale również artykułów sponsorowanych publikowanych na różnych serwisach. Nie tylko przyciąga nowych klientów, ale również buduje wizerunek firmy jako profesjonalnej i godnej zaufania.

E-mail marketing

Najstarsza metoda reklamy internetowej, czyli e-mail marketing także łączy w sobie wysoką skuteczność i niską cenę. Aby można było mówić o najlepszych efektach, wiadomości powinny być jednak zamówione przez odbiorców, na przykład jako newsletter. To właśnie wtedy można uzyskać najwyższe zainteresowanie prezentowaną ofertą.

Skuteczna i tania reklama w internecie oferowana jest przez agencję reklamy Online Group, która zapewnia swoim klientom kompleksowe i profesjonalne wsparcie w realizacji kampanii reklamowych on-line.