Użytkownicy wyszukiwarek
3 stycznia 2017Otwieramy serię artykułów poświęconych analizie użytkowników wyszukiwarek. Opiszemy ich cele i rodzaje wyszukań. Firma comScore ustaliła, że w 2011 roku, każdego dnia z wyszukiwarek korzysta 1,3 miliarda ludzi na całym świecie. Nieznacznie częściej były to kobiety 50,1%. W sierpniu 2011 roku na 216 milionów użytkowników, dwie trzecie z nich zarabiało przynajmniej 40 tysięcy dolarów.
Ilość użytkowników | Zarobki w gospodarstwie domowym |
45 998 (21,3%) | 100 000 dolarów lub więcej |
29 698 (13,7%) | 75 000 – 99 999 dolarów |
24 521 (11,4%) | 60 000 – 74 999 dolarów |
49 659 (23%) | 40 000 – 59 999 dolarów |
31 558 (14,6%) | 25 000 – 39 999 dolarów |
11 999 (5,6%) | 15 000 – 24 999 dolarów |
22 581 (10,5%) | poniżej 15 000 dolarów |
Zarobki w gospodarstwie domowym użytkowników wyszukiwarek.
Źródło: comscore.com
Cel wyszukiwania
Zwrócenie użytkownikom jak najtrafniejszych wyników wyszukiwania powinno być priorytetem nie tylko właścicieli wyszukiwarek, ale też specjalistów od marketingu internetowego. Bardzo ważnym elementem jest wiec zrozumienie naszej docelowej grupy odbiorców. Znacznie szybciej dotrzemy bowiem do potencjalnych klientów, jeśli zrozumiemy, w jaki sposób wyszukują oni naszych produktów.
Największym wpływem na wygląd wyszukiwarek internetowych mają intencje. Wyszukiwanie informacji jest w większości przypadków dużo bardziej skomplikowane, niż samo wpisanie adresu interesującej nas strony, czy klikniecie w opcję „szczęśliwy traf”, która przenosi nas na losową stronę. Zazwyczaj nie jest również odwiedzeniem naszego ulubionego bloga. Użytkownik nie jest skłonny do przeglądania tak dużej ilości treści w celu uzyskania odpowiedzi. Oczekuje on zwięzłej i jasnej odpowiedzi na swoje pytanie, które z kolei często nie jest jasno skonstruowane. Z tego powodu bada się różne grupy zapytań, w celu ich lepszego zrozumienia, znalezienia wspólnych cech i procesów związanych z ich przetwarzaniem.
Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu z serii opisującego typ wyszukiwania jakim są wyszukania nawigacyjne i informacyjne.
Też właśnie testuje jak znaleźć i przyciągnąć czytelników na bloga. Fajny artykuł.
Bogaci mają lepszy dostęp do internetu, więcej czytają ale też są bardziej wybredni. Czasem trudno trafić w ich gusta.
O znalezienie grupy odbiorców to faktycznie bolączka większości prowadzących blogi. Szukam właśnie informacji jak to zrobić. Poza tym ciekawy artykuł, już jeden wniosek mi się nasuwa. Czytelników jest więcej wśród bogatych osób. Czyli to do nich trzeba kierować treści.