Wartościowe linki dla pozycjonowania strony – skąd je brać

Wartościowe linki dla pozycjonowania strony – skąd je brać

28 maja 2019 0 By admin

Pozycjonowanie stron to długotrwały proces, który wymaga sporo pracy. Duża jej część skupia się na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Dzięki nim witryna ma szansę zdobyć lepszą pozycję w wyszukiwarce Google. Dlatego powstał ten artykuł – by przybliżyć Ci temat pozyskiwania linków. Chcesz wiedzieć skąd je brać? Czytaj dalej.

Wartościowe linki czyli jakie

Na początku musimy wyjaśnić sobie jakie to są wartościowe linki. To linki pochodzące ze stron z wysokim Page Rankiem. Page Rank to jeden z czynników, na podstawie którego algorytmy strony oceniają czy jest ona przydatna i ciekawa dla użytkownika czy nie.

Gdzie szukać takich linków?

Fora internetowe

Jeśli masz do zaoferowania swoim użytkownikom coś ciekawego – np. darmowy poradnik czy e-book możesz zamieścić go na forum osób zainteresowanych danym tematem. Możesz też podzielić się ciekawym artykułem na blogu. Jeśli Twoje materiały będą ciekawe – Twój link nie zostanie uznany za spam i jest duża szansa, że użytkownicy sami będą się nim dzielić między sobą.

Pamiętaj, żeby zamieszczać link na forum, które jest tematycznie związane z twoim biznesem. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ Google bada kontekst linku, w którym jest zamieszczony. Jeśli nie ma związku między tematem forum, a Twoją stroną – link jest bezwartościowy.

Artykuły sponsorowane

Poszukaj kilka wartościowych blogów, tematycznie związanych z Twoją witryną i wykup publikację artykułu sponsorowanego. Ceny są różne – generalnie im większa wartość strony – tym większa wartość linku na niej umieszczonego, a więc tym większa cena. Nie musisz samodzielnie szukać stron do zamieszczenia linku. Możesz skorzystać z systemu whitepress, który jest pośrednikiem między wydawcami, a reklamodawcami.

Własne zaplecze pod seo

Posiadanie własnego zaplecza pod pozycjonowanie daje dużą elastyczność i wygodę. Musisz jednak wiedzieć, że jego tworzenia wymaga nakładu czasu i pracy. Nie da się zbudować wartościowego zaplecza w dwa-trzy miesiące. To wymaga czasu, ale i odpowiedniego podejścia.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o linkach pochodzących z mediów społecznościowych. Choć nie mają one bezpośredniego przełożona na pozycję strony, to są dla algorytmów Google sygnałem, że o Twojej stronie się mówi, a raczej pisze. A prowadzenie fan page to proste i niezbyt czasochłonne zajęcia, warto więc z niego korzystać.

Więcej na ten temat zobacz w artykule Pozycjonowanie 2019.