5 sposobów optymalizacji konwersji strony internetowej

5 sposobów optymalizacji konwersji strony internetowej

5 stycznia 2023 0 przez admin

Poprawa konwersji strony internetowej przekłada się na zwiększenie obrotów firmy, zdobycie nowych klientów i wyższe zyski. Jednak, aby więcej użytkowników skorzystało z oferty, powinieneś wykonać szereg działań na stronie. Spośród 30 metod optymalizacji konwersji wybraliśmy pięć sposobów, jak między innymi stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb klientów, prowadzenie bloga i miękką sprzedaży. Pokrótce omówimy każdy z nich.

1. Przyciągnij nagłówkiem

Zacznij od nagłówka, który zwróci uwagę potencjalnego klienta, ale jednocześnie wpłynie na pozycję firmy w wyszukiwarkach. Nagłówek powinien być bezpośrednio związany z oferowanymi towarami czy świadczonymi usługami. Spełnia także funkcję informacyjną, pozwala użytkownikowi zaoszczędzić czas i znaleźć to, czego szuka. Nagłówki powinny przyciągać uwagę i budzić zainteresowanie (zgodnie z zasadą AIDA), co zwiększy wskaźnik konwersji.

2. Zwiększ konwersję ofertą

Oferta to najważniejsza część strony internetowej, decydująca o konwersji na stronie. Przedsiębiorca w kilku zdaniach podaje bardzo ważne informacje, o tym jakie świadczy usługi bądź jakie towary można znaleźć w jego ofercie, dla kogo dedykowana jest oferta i kto na niej skorzysta. Warto podkreślić korzyści i wyróżniki konkurencyjne, płynące z nawiązania współpracy czy sfinalizowania zakupów. W trakcie przygotowania oferty warto zwrócić uwagę na aktualną opinię/ zdanie, jakie mają klienci nie tylko o oferowanych produktach czy usługach, ale także o samej marce.

3. Popraw opinie o firmie

Recenzje o firmie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie ruchu i konwersji witryny lub sklepu internetowego. Potencjalni klienci czytają opinie innych użytkowników i są dla nich bardzo ważne, gdyż nie mogą dotknąć, sprawdzić, czy przymierzyć wybieranej rzeczy, czy usługi. Oczywiście wyjątkiem od tej sytuacji jest bezpłatny okres testowy oferowany z wybranymi towarami. Opinie klientów to skuteczny sposób na sprawdzenie wiarygodności firmy i ewentualną poprawę ważnych aspektów w firmie. Jak dowidzieć się, co myślą o firmie jej klienci? Wystarczy zapytać lub przeprowadzić ankietę.

Jeżeli możesz pochwalić się dobrymi opiniami o oferowanych usługach czy towarach, nie wahaj się ich użyć. To jeden ze skutecznych sposobów zwiększenia popularności i zdobycia kolejnych zadowolonych klientów. Statystyki są jednoznaczne – więcej niż 60% kupujących w Internecie sprawdza i ufa ocenie innych użytkowników. Jak szybko i skutecznie reklamować produkty i poprawić konwersję? Należy zadbać o dobre oceny i recenzje.

4. Prowadź blog ekspercki

Prowadzenie bloga z wartościową wiedzą przynosi różnorodne korzyści. Część klientów czytających bloga na stronie internetowej skorzysta również z oferty zawartej na stronie WWW. Nawiązanie relacji z klientem, przekazywanie mu ważnych i przydatnych informacji, a także dbanie o wizerunek marki to sprawdzony sposób na poprawę konwersji witryny.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

    • Poprawisz pozycjonowanie w wyszukiwarkach,
    • Przyciągniesz klientów zainteresowanych ofertą,
    • Postawisz się w roli eksperta.

5. Pozwól wypróbować za darmo

Miękka sprzedaż to klucz do sukcesu, kiedy chodzi o konwersję strony internetowej. Jest to związane przede wszystkim z faktem, że tylko niewielkie grono użytkowników bez chwili zawahania decyduje się na nabycie produktów dostępnych w ofercie czy skorzystanie z usług. Zdecydowanie szybciej decydują się na miękką sprzedaż, która wiąże się dla nich z mniejszym zaangażowaniem.

Jak to wykorzystać?

      • Zaoferuj darmowe konto dla szczególnie cennej grupy klientów.
      • Zaoferuj miesiąc próbny dla wszystkich użytkowników
      • Zaproponuj dowolną możliwość wypróbowania Twojej oferty – bądź kreatywny!

To doskonałe sposoby, aby w pierwszej kolejności zdobyć zaufanie klientów, a po drugie nawiązać wiele relacji biznesowych. Klienci boją się oszustów, dlatego nie angażują się od razu – daj im coś za darmo, co pozwoli im wyrobić dobre zdanie na temat Twojej marki. Wszystkie powyższe techniki z pewnością pomogą zwiększyć współczynnik konwersji.