Czy warto pozycjonować stronę internetową
10 maja 2016W raporcie Internactive Bureau Polska (IAB Polska) z 2011r., możemy przeczytać, że z Internetu korzysta co trzeci człowiek na świecie, co daje liczbę 2 mld ludzi. W Polsce natomiast 60% ludności korzysta z Internetu przynajmniej raz w tygodniu. Medium to stało się jednym z najważniejszych źródeł informacji. Należy jednocześnie pamiętać, że liczba ta ciągle rośnie.
Współczynnik penetracji Internetu wynosi w Azji 23,8%, a w Afryce 11,4%, co pokazuje jak ważne są wyszukiwarki internetowe. Dzięki nim współczynnik ten ma szanse na wzrost, poprzez możliwość dotarcia do miliardów stron nie znajdujących się w katalogach.
Wyszukiwanie stron internetowych stało się nierozłącznym elementem naszego społeczeństwa. Według Qmee.com w 2013r. co 60seksund wykonywanych jest 2mln wyszukań w Google. Łatwo możemy policzyć, że jest to 2 880 mln na dzień 86,4mld w miesiącu. Dzięki wyszukiwarkom możemy znaleźć w kilka minut to co kiedyś wymagało wielu godzin poszukiwań w bibliotece.
Wszystkie powyższe czynniki przyczyniły się do tego, że Internet stał się świetnym miejscem na reklamę. Warto skorzystać z tak ogromnych możliwości na zaistnienie. Prowadząc własną firmę musimy wręcz skorzystać z marketingu internetowego promując własne usługi czy produkty. Przy ogromie stron internetowych, nie wystarczy już stworzenie własnej strony firmowej, musimy też stać się widoczni.
Pozycjonować warto zawsze. Efekty może nie przychodzą z dnia na dzień , ale po pewnym czasie widać je zawsze.
Pozycjonować trzeba umiejętnie, a nie byle jak inaczej to nie ma sensu .
Na pytanie autora odpowiem prosto : Zawsze warto zainwestować w pozycjonowanie swojej strony !
Bardzo ciekawy artykuł, czekam na kolejne. Osobiście zszokowały mnie statystki podane wyżej. To niesamowite, że tak ogromna liczba ludzi ma dostęp do internetu, a przecież ta liczba z roku na rok rośnie. Przechodząc do tematyki firm.. To prawda, dzięki internetowi możliwości dotarcia do klientów są praktycznie nieograniczone, a co za tym idzie dużo firm używa internetu jako sposobu do reklamy swojej marki. Dlatego też właśnie coraz to trudniej się przebić i pokazać w internecie. Firmom nie wystarcza już tylko własna strona internetowa. Zakładają konta na mediach społecznościowych, wykupują sobie miejsca na reklamy na innych stronach i ciągle wymyślają kolejne sposoby reklamy swojej działalności, ale przecież gdzieś jest limit.