Dlaczego marketing jest ważny?
12 grudnia 2018Podstawowa zasada marketingu mówi o tym, że to klient jest najważniejszy i to, czego oczekuje. Marketing powinien być dopasowany do wymagań klienta i traktować go z należytym szacunkiem. Marketing odkrywa potrzeby klientów, a także daje możliwość tworzenia wartościowych produktów i usług, które na te potrzeby odpowiadają.
Zasięg
Aby sprzedaż przyniosła oczekiwane rezultaty oraz by była skuteczna, musi być zasięg. Jeśli nie będzie klientów, nie będzie też sprzedaży, a klientów nie będzie, jeśli nie będzie zasięgu. Tak banalne, a często tak trudne do zrealizowania.
Zasięg jest warunkiem niezbędnym do osiągnięcia przez firmę wygranej. By sprzedać produkt bądź usługę, klient musi się o nich dowiedzieć.
Jak postępować?
Na początku warto unaocznić ofertę, by dotarła ona do maksymalnej liczby osób z grupy docelowej. Gdy już widoczność zostanie osiągnięta, należy zająć się optymalizacją i odpowiednim doborem kanałów sprzedażowych. Pozwoli to zdobyć znaczną ilość klientów i nie pochłonie wielu środków finansowych.
Budowanie zasięgu wiąże się z dużym zaangażowaniem, jednak rozpoznawalna marka pociągnie za sobą zadowalającą sprzedaż.
Zaufanie
Klient musi zaufać marce i uwierzyć, że jeśli kupi dany produkt, bądź skorzysta z konkretnej usługi, spełnią się jego oczekiwania, rozwiązany zostanie problem, z którym się zmaga. Wywołanie zaufania jest równie ważne jak zasięg i pozwala uzyskać odpowiednią sprzedaż. Gdy na przykład, klient chce kupić najładniejsze ozdoby świąteczne, udaje się do hurtowni dekoracji świątecznych, w której wie, że kupi te najładniejsze, najwyższej jakości. Potrzebne jest zaufanie do sprzedawcy, dystrybutora czy producenta. Usługodawca powinien być ekspertem, albo chociaż dobrym specjalistą w branży, w której oferuje swoje usługi.
Dbanie o klienta
Warto troszczyć się o sowich klientów na każdym etapie procesu sprzedażowego. Nawet, gdy istnieje świadomość tego, że dana osoba nic nie kupi, najeży o nią zadbać. W przyszłości bowiem, może zostać zaangażowanym ambasadorem, polecającym dane produkty lub usługi innym.
W marketingu znacząco liczy się budowanie zasięgu i zaufanie. Czynniki te pozwolą osiągnąć maksymalną sprzedaż i zadowolenie. Profil działalności nie ma znaczenia. Klienci muszą wiedzieć o firmie, wierzyć jej, angażować się i doświadczać od firmy samych wartościowych rzeczy. Podejmując biznesowe decyzje, warto wcześniej zadać sobie pytanie „co z tego będzie miał klient?”