Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

15 marca 2022 0 przez admin

Każdy z przedsiębiorców świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że reklama jest dźwignią handlu. Ma to idealne odzwierciedlenie w rzeczywistości, w momencie kiedy nawet najlepiej przygotowana witryna internetowa nie generuje odpowiedniego ruchu, a współczynniki konwersji utrzymują się na zatrważająco niskim poziomie. Wobec tego marketerzy zaczynają szukać odpowiednich sposobów na to, by ten wskaźnik odwrócić na korzyść danego przedsiębiorstwa.

Z pomocą przychodzi zarówno Google Ads jak i Facebook Ads. Jednak które z nich wybrać? Tego dowiecie się z dzisiejszego artykułu, który powstał we współpracy z Dawidem Miecznikowskim – przedstawicielem agencji interaktywnej.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to nic innego jak sieć reklamowa, która została udostępniona przez Google wszystkim reklamodawcom. Umożliwia ona zarówno wystawianie reklam tekstowych jak i reklam produktowych nie tylko w organicznych wynikach wyszukiwania Google, ale także i w serwisach jak np. YouTube.com. Reklamowanie się w sieci Google Ads pozwala na dotarcie do niezwykle szerokiego grona klientów, a także na precyzyjne ustalenie budżetu jaki chcemy na kampanię reklamową przeznaczyć. Zwykle efekty prowadzonej kampanii widoczne są ze skutkiem natychmiastowym.

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to nic innego jak reklama w sieciach społecznościowych. Pozwala ona na precyzyjne targetowanie grup docelowych w mediach społecznościowych. Facebook Ads to nic innego jak treści sponsorowane, które wyświetlają się na jednej z najpopularniejszych platform jaką jest Facebook. Również możliwe jest ustalenie konkretnej grupy odbiorców, a także i danego budżetu, który ma zostać przeznaczony na reklamę.

Google Ads i Facebook Ads – różnice

Google Ads i Facebook Ads, mimo iż na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niezwykle podobne, to jednak występuje pomiędzy nimi kilka dość wyraźnych różnic. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • strategię PUSH/PULL- czyli koncentracja na produkcie lub usłudze i jej kierowanie do wybranych użytkowników,
  • targetowanie- które odbywa się na nieco innych zasadach, czyli np. targetowanie pod względem geograficznym,
  • reklama w powiązanych usługach- czyli możliwość promowania się na platformach powiązanych,
  • główne zadania- Facebook Ads stawia na budowanie marki, zaś Google Ads na sprzedaż,
  • intencja zakupowa- w przypadku Facebook Ads jest ona niejednoznaczna,
  • koszty i efektywność- inne modele rozliczeniowe i konkurencja o najwyższą pozycję w rankingu.

Reklama Google Ads- zalety

Wiele osób może zastanawiać się, w jakiej sieci reklama przyniesie przedsiębiorcy większe korzyści. Wobec tego warto na samym początku poznać zalety Google Ads. Do najważniejszych można zaliczyć:

  • precyzyjne kierowanie reklam do konkretnych odbiorców,
  • pełna kontrola nad ponoszonymi kosztami i możliwość dokładnego ustalania budżetu,
  • precyzyjny i dokładny pomiar efektów, poparty wieloma rzetelnymi analizami,
  • możliwość dowolnego zarządzania swoimi kampaniami,
  • niezwykle wysoka efektywność, a także szybko widoczne efekty.

Zalety reklamy na Facebooku

Facebook Ads również ma spore grono zwolenników. Z pewnością przyczyniają się do tego zalety, jakie oferuje reklama na Facebooku. Można do nich zaliczyć:

  • ogromną społeczność Facebooka- co umożliwia dotarcie do ogromnej grupy potencjalnych klientów,
  • stosunkowo niskie koszty prowadzenia reklamy,
  • możliwość budowania wizerunku marki,
  • możliwości precyzyjnego określenia grup docelowych,
  • natychmiastowy start kampanii reklamowej,
  • możliwości prowadzenia działań remarketingowych,
  • wgląd do rzetelnych statystyk.

Google Ads czy Facebook Ads – jaką formę reklamy wybrać?

Wybór pomiędzy Google Ads i Facebook Ads z pewnością jest niezwykle trudny. Obie formy kampanii reklamowej są niezwykle korzystne i skutecznie pozwalają trafić z usługami lub produktami do grupy docelowej. Jeśli jednak zależy nam tylko i wyłącznie na samej sprzedaży i zwiększeniu współczynnika konwersji na stronie, wówczas reklamowanie się w sieci Google będzie o wiele lepszym pomysłem. Z kolei jeśli naszym głównym celem jest zwiększenie świadomości marki i zbudowanie jej wizerunku, a dodatkowo sprzedaż, to Facebook Ads może nam w tym znacznie pomóc.