Jak pozyskać opinie klientów i zwiększyć sprzedaż?

Jak pozyskać opinie klientów i zwiększyć sprzedaż?

5 kwietnia 2022 0 przez admin

Prowadzenie biznesu wiąże się z walką o klientów. Aby wygrać z konkurencją, należy prowadzić przeróżne działania marketingowe, dbać o wizerunek i reputację marki oraz relacje z konsumentami. Musisz wiedzieć, że tym, co może ich przekonać do wybrania konkretnej oferty, są opinie. Dlatego sprawdź, co zrobić, aby w wizytówce firmowej stale przybywało opinii.

Dlaczego opinie są ważne dla każdego biznesu?

Opinie to cenne źródło informacji nie tylko dla konsumentów, którzy rozważają zakup produktu bądź skorzystanie z oferty danej firmy. Również dla samego biznesu powinny źródłem wiedzy. Właściciele oraz pracownicy firmy mogą dowiedzieć się, czego tak naprawdę oczekują konsumenci. Dzięki temu dostosowanie oferty do ich potrzeb będzie znacznie łatwiejsze. Opinie pozwalają także wyeliminować zbędne lub wadliwe produkty oraz poprawić jakość obsługi klienta. Bez wątpienia recenzje to również sposób na budowanie reputacji marki, dlatego należy zadbać o stały przypływ nowych opinii i utrzymanie średniej oceny na odpowiednim poziomie.

Zwiększ zaufanie do Twojej marki

Czy wiesz, że 90% konsumentów sprawdza opinie o firmie przed skorzystaniem z jej oferty? Co znajdą na temat Twojego biznesu? Badania pokazują, że firmy ze średnią oceną w Google pomiędzy 4,5 a 4,8 cieszą się największym zaufaniem. Nie bez znaczenia pozostają także gwiazdki ocen w organicznych wynikach wyszukiwania. To dzięki nim nawet jeśli sklep internetowy nie znajduje się w top 3, jest w stanie przyciągnąć więcej użytkowników, którzy przejdą do witryny internetowej. Dodatkowo takie gwiazdki (rich snippets) pozytywnie wpływają na SEO. Średnia ocena i liczba opinii przy gwiazdkach pokazują, jak wielu konsumentów już zaufało danej marce, więc potencjalni nabywcy chętniej odwiedzają stronę sklepu.

Jak odpowiadać na negatywne opinie? – sprawdzone metody

Bardzo często konsumenci czytają opinie, zaczynając od negatywnych komentarzy. Dlatego tak ważne jest udzielanie odpowiedzi na każdą recenzję, nawet tę najgorszą. Pamiętaj jednak, aby nie reagować pod wpływem emocji, ponieważ to może tylko pogorszyć sytuację. Negatywne opinie zdarzają się każdej firmie, ważne jest jednak to, w jaki sposób na nie odpowiadasz.

Gdy otrzymasz negatywną opinię o swoim sklepie, weź głęboki wdech i dopiero zacznij pisać odpowiedź. Na początku przeproś za zaistniałą sytuację i zapewnij, że pracujesz nad rozwiązaniem, zwłaszcza gdy naprawa wymaga czasu. Nie zapomnij podziękować za opinię, ponieważ dzięki niej wiesz, na co musisz zwrócić uwagę, aby nie doszło do podobnego zdarzenia w przyszłości. Odpowiedź postaraj się zamieścić jak najszybciej, ponieważ właśnie na szybką reakcję liczy niezadowolony konsument. Pamiętaj, aby o ewentualnych rekompensatach (np. w postaci rabatu na zakupy) nie informować publicznie, ponieważ ktoś może wykorzystać ten szczegół i specjalnie zamieści niepochlebny komentarz. Bardzo ważne jest również zachowanie spokoju i niewchodzenie w potyczki słowne z klientem.

Zautomatyzuj proces pozyskiwania ocen od Twoich klientów

Już wiesz, że opinie przynoszą wiele korzyści dla biznesu. Wiesz również, w jaki sposób reagować na niepochlebne komentarze na temat firmy. Jeśli martwi Cię czasochłonność procesu zarządzania opiniami, pomyśl o dedykowanym narzędziu, które rozwiąże ten problem. Jednym z najlepszych narzędzi jest Rating Captain, którego podstawowa funkcja polega na zdobywaniu opinii od klientów. Aplikacja za pomocą e-maili, SMS-ów i pop-upów wysyła zaproszenia z prośbą o podzielenie się swoją opinią.

Zyskaj kontrolę nad opiniami w Internecie

W sieci istnieje mnóstwo serwisów, w których firma może zostać oceniana przez konsumentów. Oczywiście najpopularniejsze miejsce to wizytówka firmowa Google, ale opinie pojawić się mogą również w social mediach czy innych kanałach sprzedaży (np. Allegro). Sprawdzanie każdej platformy i odpowiadanie na opinie jest więc czasochłonnym zadaniem, dlatego aplikacja Rating Captain umożliwia monitorowanie opinii na wielu platformach oraz odpowiadanie na nie z jednego miejsca. Dzięki temu zyskujesz nie tylko czas, ale i spokój, że nie przegapisz żadnej recenzji.