Jak realizować marketing sklepu internetowego?

Jak realizować marketing sklepu internetowego?

18 lipca 2022 0 przez admin

Zakupy przez Internet zdobywają coraz większą popularność, dlatego też sprzedawcy bardzo chętnie zakładają profesjonalne sklepy internetowe, aby dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. W niniejszym artykule przestawiamy, jak powinien wyglądać marketing sklepu internetowego. Dzięki kilku cennym wskazówkom znacząco można zwiększyć sprzedaż, i co ważne, skutecznie rywalizować ze swoimi największymi konkurentami.

Kampanie Google Ads

Najprostszym i najszybszym sposobem na promowanie swoich towarów w sieci są oczywiście płatne linki sponsorowane. Google Adwords od wielu lat jest jedną z najpopularniejszych form reklamy w sieci. Nawet osoby, które nie znają się na marketingu internetowym mogą skutecznie promować swój biznes online. Google Ads to bardzo skuteczne i proste narzędzie, dzięki któremu wypromujemy nie tylko duży sklep internetowy, ale również niewielkie sklepy. Olbrzymim atutem kampanii Google Ads jest to, że płacimy wyłącznie za kliknięcia reklamy. Jeżeli poprawnie skonfigurujemy kampanię linków sponsorowanych, to bez potrzeby generowania wysokich kosztów można zdobyć wielu potencjalnych klientów. Dużym atutem kampanii Google Ads jest to, że można wybrać grupę docelową i kontrolować swoje efekty. W dużej mierze to właśnie dzięki szczegółowej analizie można znacząco zwiększyć efektywność reklamy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Nowych klientów można zyskać nie tylko z linków sponsorowanych, ale również z linków organicznych. Mowa tutaj oczywiście o użytkownikach, którzy korzystają z popularnej wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie to bardzo skuteczna reklama sklepu internetowego, dzięki której łatwo znacząco zwiększyć zyski z prowadzonego e-biznesu. Na proste słowa kluczowe można wypozycjonować się samodzielnie, dzięki porządnej optymalizacji. Jeżeli interesują nas konkurencyjne słowa kluczowe to zdecydowanie lepszym wyborem jest skorzystanie z doświadczonej agencji SEO. Wysoka widoczność w Google to gwarancja stałego napływu nowych użytkowników. Dzięki działaniom SEO można także poprawić pozytywny wizerunek swoje marki. Niestety, aby zdobyć wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarce Google potrzeba nieco czasu. Na szczęście efekty utrzymują się bardzo długo.

Kampanie Google Shopping

Osoby, które nie wiedzą, jak wypromować sklep internetowy powinny jak najszybciej sprawdzić co do zaoferowania mają kampanie Google Shopping. Mowa tutaj oczywiście o charakterystycznej formie promocji online, która w dużym skrócie mówiąc polega na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania wybranych produktów wraz z ich ceną. Produkty mogą być wyświetlane z krótkim opisem, a co najważniejsze zawierają bezpośredni odnośnik do karty produktowej. Największym atutem tego rozwiązania jest oczywiście skrócona droga potencjalnych klientów do produktu, który ich w rzeczywistości interesuje. Jeżeli nasza reklama wyświetli się zdecydowanemu już na zakup klientowi, to znacząco wzrasta szansa na pozyskanie konwersji. Dzięki temu, że widoczne są ceny to klienci mogą szybko porównać dostępne produkty na rynku. Google Shopping to bardzo skuteczna reklama sklepu internetowego, dzięki której można szybko poinformować klientów o aktualnych promocjach i rabatach.

Social media

Współczesny marketing sklepu internetowego bardzo często korzysta z olbrzymiego potencjału nowoczesnych portali społecznościowych. Social media można wykorzystać także do utrzymania pozytywnych relacji z dotychczasowymi klientami i partnerami biznesowymi. Wiele sklepów internetowych posiada fanpage na Facebooku, dzięki któremu zdecydowanie łatwiej być w stałym kontakcie z klientami. Bardzo dużo sklepów internetowych może promować swoje produkty również na Instagramie. Jest to idealny wybór przede wszystkim dla sklepów kosmetycznych i odzieżowych. Oprócz portali społecznościowych warto rozważyć również założenie własnego bloga tematycznego.

Jakie są pozostałe metody promocji sklepu internetowego?

Od wielu lat bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się email marketing. Jeżeli zdobędziemy wartościową bazę klientów to znacząco zwiększą się nasze szanse na pozyskanie nowych klientów. Godne uwagi są także artykuły sponsorowane. Sklep internetowy można promować poprzez merytoryczne publikacje na popularnych portalach branżowych. Nowością na rynku jest promowanie sklepu za pomocą influencerów, dzięki którym można dotrzeć do nowych odbiorców.