Jak social media zmieniły podejście do klienta?
2 września 2019Stwierdzenie, że nowoczesna technologia na zawsze zmieniała sposób, w jaki prowadzi się biznes, często powielane jest w różnych artykułach branżowych. Jednak co to tak naprawdę oznacza? Czy sam sposób komunikowania się z klientami wpłynął na to, jak się ich obecnie traktuje i jakie zyski osiąga przedsiębiorstwo?
Klient jest tu i teraz
Nawet firma, która sprzedaje swoje towary lub usługi stacjonarnie, tak naprawdę cały czas musi funkcjonować w internecie. To właśnie tam potencjalni klienci szukają produktów, opinii innych użytkowników, a także porównują ceny i jakość oferowanych dóbr. Aktualnie klient cały czas „wchodzi” do przedsiębiorstwa i sprawdza to, co ma mu ono do zaproponowania.
Komunikowanie nie odbywa się już na jednej płaszczyźnie, a dotyczy wszystkiego, z czym klient ma styczność. Szczególnie widoczne jest to na mediach społecznościowych, gdy odbiorcy mogą w każdej chwili zareagować na treści generowane przez firmę.
Więcej artykułów związanych z biznesem i nowoczesnymi technologiami znajduje się na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.
Dlaczego przemyślane działanie na mediach społecznościowych ma sens?
Większość firm zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej sekundzie musi konkurować o uwagę klientów. To, czego nie rozumieją, to fakt, że media społecznościowe są teraz najważniejszym elementem obsługi klienta. Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazało, że
Badanie pokazało, że tylko 34% respondentów uważa, że