Jak social media zmieniły podejście do klienta?

Jak social media zmieniły podejście do klienta?

2 września 2019 0 przez admin

Stwierdzenie, że nowoczesna technologia na zawsze zmieniała sposób, w jaki prowadzi się biznes, często powielane jest w różnych artykułach branżowych. Jednak co to tak naprawdę oznacza? Czy sam sposób komunikowania się z klientami wpłynął na to, jak się ich obecnie traktuje i jakie zyski osiąga przedsiębiorstwo?

Klient jest tu i teraz

Nawet firma, która sprzedaje swoje towary lub usługi stacjonarnie, tak naprawdę cały czas musi funkcjonować w internecie. To właśnie tam potencjalni klienci szukają produktów, opinii innych użytkowników, a także porównują ceny i jakość oferowanych dóbr. Aktualnie klient cały czas „wchodzi” do przedsiębiorstwa i sprawdza to, co ma mu ono do zaproponowania.

Komunikowanie nie odbywa się już na jednej płaszczyźnie, a dotyczy wszystkiego, z czym klient ma styczność. Szczególnie widoczne jest to na mediach społecznościowych, gdy odbiorcy mogą w każdej chwili zareagować na treści generowane przez firmę.

Więcej artykułów związanych z biznesem i nowoczesnymi technologiami znajduje się na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.

Dlaczego przemyślane działanie na mediach społecznościowych ma sens?

Większość firm zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej sekundzie musi konkurować o uwagę klientów. To, czego nie rozumieją, to fakt, że media społecznościowe są teraz najważniejszym elementem obsługi klienta. Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazało, że organizacje, które dogłębnie analizują social media, oferują klientom znacznie lepsze doświadczenia, co przekłada się na silniejszy wzrost i dominującą pozycję na rynkach.

Badanie pokazało, że tylko 34% respondentów uważa, że ich organizacja posiada narzędzia i umiejętności zapewniające najwyższą jakość obsługi klienta. Ponadto światowi liderzy –  stanowiący 12% ankietowanych – byli bardziej aktywni w mediach społecznościowych niż inne firmy. Dbając o świadomość swojej marki, firmy te nawiązują żywy kontakt ze swoimi klientami. Najczęściej wykorzystują do tego media społecznościowe.