Jak wypromować lokalny biznes

22 października 2018 0 przez admin

Jak wypromować lokalny biznes

Promocja lokalnego biznesu to temat rzeka. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonego przedsięwzięcia, klientów, miejsca. To także rzutuje na rodzaj promocji, jaki najlepiej wybrać. Jest jednak kilka potencjalnie najbardziej uniwersalnych i na nich warto się skupić.

Jak nas widzą…

Na wizerunek wśród naszych potencjalnych klientów składa się na nie tylko szyld z napisem czy bardziej nowocześnie logo ze styrobudu. Również to jak wygląda całe otoczenie wywiera wpływ na uczucia klientów, dlatego warto zadbać aby wyglądało jak najbardziej reprezentacyjnie. Parking, elewacja budynku czy odpowiednio dobrane kolory jakimi się podpisujemy. To wszystko ma wpływ na naszą prosperitę.

Reklama wizualna

Jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia małego biznesu jest informacja o nim w okolicy. Warto poszukać miejsc gdzie można ustawić reklamę tak aby widziało ją jak najwięcej osób. Wystarczy nawet niezbyt duży, ale widoczny z daleka billboard aby poinformować zarówno okolicznych mieszkańców jak też i przejezdnych.

Drugim aspektem jest prezentacja firmy na targach zarówno w swoim mieście jak i w większych jak Poznań czy Warszawa, o ile tylko mamy taką możliwość należy ją wykorzystać. Na przyciągnięcie zainteresowania warto zaopatrzyć się w ekspozytor kartonowy na produkty czy gadżety reklamowe.

Internet

Nie lekceważmy tego narzędzia. O ile nie prowadzimy salonu fryzjerskiego i nie mamy stałych klientów i zapełnionego dzięki temu grafiku to załóżmy rozważenie fanpejdża. A możliwości mamy wiele.

Social media

Portale SM popularnie zwane społecznościowymi to szerokie spectrum, w którym możemy prezentować swoje usługi, produkty, zbierać opinie pozytywne i te od niezadowolonych klientów. Taka krytyka pozwoli nam na podniesienie jakości świadczonych przez nas usług. Miejmy też świadomość, że konkurencja o tym wie i może skorzystać z okazji, aby podkopać naszą wiarygodność. Ale nie bójmy się, zrobią to obojętnie czy będziemy w SM czy nie.

Tak naprawdę nie wystarczy obecnie nawet w lokalnym biznesie sam billboard na tablicy czy kilka plakatów w okolicznych miejscowościach aby móc prosperować na odpowiednim poziomie. Nawet w najbardziej zapomniane zakątki dociera konkurencja, która eliminuje z rynku usługi gorszej jakości czy tych którzy się nie rozwijają. Nie musimy od razu zakładać strony i prowadzić kampanie marketingowe, ale nawet niewielka promocja jak wizytówka Google czy fanpejdż potrafią zdziałać dużo i przynieść wymierne korzyści.