Jaką rolę odgrywa blog w pozycjonowaniu?

Jaką rolę odgrywa blog w pozycjonowaniu?

30 marca 2020 0 przez admin

W dzisiejszych czasach Internet jest głównym kanałem komunikacji z klientem. Trudno więc wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez doskonale zoptymalizowanej pod kątem SEO strony internetowej. Pozycjonowanie sprawia, że nasza strona jest widoczna w wyszukiwarkach i tym samym bezustannie dociera do nowych klientów. Podpowiadamy jaką rolę w tym procesie odgrywa prowadzenie bloga.

Co warto wiedzieć o blogach firmowych?

W ostatnim czasie coraz więcej przedsiębiorców i właścicieli sklepów internetowych, decyduje się na założenie bloga firmowego. Jest to decyzja, która ma zdecydowane umocnienie w faktach. Jak dowodzą specjaliści z Content Marketing Institute zdecydowana większość marketerów z firm B2C i B2B przyznaje, że wykorzystuje bloga oraz pozostałe metody content marketingu. Ponad połowa natomiast uznaje je za najbardziej skuteczną formę marketingu. Prowadzenie bloga to bowiem nie tylko przestrzeń do szerokiego prezentowania swojej oferty, ale także doskonałe zaplecze służące do pozycjonowania strony.

Blog firmowy a pozycjonowanie

Nie ma wątpliwości, że istotą pozycjonowania jest treść. Właśnie dlatego prowadzenie bloga firmowego ma tak istotne znacznie dla optymalizacji naszych stron pod kątem SEO. Jedną z pierwszych i najważniejszych decyzji, jakie musimy podjąć to ustalenie adresu bloga i decyzja czy będzie on jedynie jedną z podstron, czy może uzyska całkowicie oddzielny adres.

Ta druga opcja może wydawać się korzystniejsza pod kątem pozycjonowania, ponieważ blog w formie podstrony skutkuje jedynie linkowaniem wewnętrznym. Ono samo oczywiście może być skuteczne, natomiast nie ma żadnych przeciwwskazań do założenia bloga na zewnętrznej domenie.

Podstawą bloga jest treść!

Merytoryczna, ciekawa i poprawna językowo treść to podstawa bloga. Roboty Googla z każdym rokiem stają się coraz bardziej wyczulone na wszelkie niuanse i uchybienia, dlatego kontent zawarty na naszym blogu musi być najwyższej jakości. Niechlujne wpisy czy, o zgrozo, kopiowanie treści to prosta droga do kary w postaci filtra nałożonego na stronę przez Google. Oznacza to nic innego jak tylko zniknięcie z wyszukiwarki i całkowicie wypadnięcie z gry. Zdecydowanie nie warto ryzykować.

Kolejne, istotne dla pozycjonowania, aspekty bloga to jego częste aktualizacje. Im częściej dodajemy nowe wpisy, tym większy generuje to ruch na stronie. Konieczne jest również ustalenie odpowiednich słów kluczowych i umiejętne wykorzystywanie ich tak zwanych tekstach SEO, czyli takich, które są nie tylko wartościowe dla czytelnika, ale także pomagają zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarki.

Jakie korzyści może przynieść prowadzenie bloga firmowego?

prowadzenie bloga firmowego

Źródło: pixabay.pl

Jak już zostało powiedziane, rolę bloga i doskonale dopracowanych treści w pozycjonowaniu strony internetowej ciężko przecenić. Warto więc wymienić kilka konkretnych korzyści, które mogą one przynieść naszemu przedsiębiorstwu. Są to przede wszystkim:

  • przyciągnięcie uwagi robotów Google na umieszczone na stronie frazy,
  • poprawa pozycjonowania strony,
  • zainteresowanie klienta ofertą strony,
  • możliwość kontaktu z klientem,
  • zachęta do udostępniania na portalach społecznościowych.

Najważniejszą zaletą dobrze prowadzonego bloga firmowego jest zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym zapewnienie nowych potencjalnych klientów.

Czerwone flagi, czyli czego unikać podczas prowadzenia bloga

Jednym z największych błędów popełnianych przed prowadzących bloga firmowego jest nieregularne umieszczanie treści. Blog, który nie jest regularnie aktualizowany nie będzie znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Warto także dbać o to, aby znajdujące się na nim treści były nie tylko merytoryczne, ale także spójne. Nie powinno się więc zlecać wpisów kilkunastu różnym osobom – zadbajmy o to, aby bloga prowadziło najwyżej dwóch autorów. Pamiętajmy także, że czasy, kiedy zaplecza służyły jedynie upychaniu słów kluczowych dawno minęły. Niegramatyczne i miałkie teksty nie tylko odrzucą potencjalnych czytelników, ale także będą sygnałem dla robotów Googla, że strona nie jest warto proponowania jej klientom.

Artykuł napisała:
Magdalena Polena – copywriterka, dziennikarka, freelancerka.
Na co dzień kolekcjonuje niepotrzebne fakty i wychowuje dwa koty.

Źródło:

  • https://contentmarketinginstitute.com/.