Kampania performance – na czym polega?

Kampania performance – na czym polega?

27 maja 2022 0 przez admin

Reklama jest dźwignią handlu i nie można temu zaprzeczyć. Zwłaszcza dzisiaj, gdy do czynienia mamy nie tylko z dużą ilością mniejszych i większych marek, ale także z łatwym sposobem reklamowania się. Aby się wyróżnić i osiągnąć pożądany efekt, potrzebujesz czegoś wyjątkowego. Takiego jak kampanie performance.

Czym jest performance marketing?

Performance marketing to działania, z którymi musisz się zapoznać, jeśli chcesz, by reklama generowała sprzedaż. Tak, w tej dziedzinie chodzi przede wszystkim o efekt. Performance marketing to działania, które zachęcają odbiorców do wykonania czynności, na której Ci zależy. Może to być obejrzenie wideo, kliknięcie linka, wypełnienie formularza czy też dokonanie zakupu. „Akcja” to kluczowe pojęcie w kampaniach performance. A na czym one polegają?

Na czym polega kampania performance?

Przy założeniu, że w performance marketingu chodzi o skłonienie użytkownika do wykazania się aktywnością w stosunku do reklamy, kampania performance musi być zatem niczym innym, jak działaniem generującym reakcje. I to przeróżne reakcje – od kliknięcia linka, przez wypełnienie formularza, aż po dokonanie zakupu w sklepie internetowym. W kampanii najistotniejszym elementem jest właśnie wybranie akcji, na której Ci zależy. To jej cel. Najpopularniejsze cele to na przykład zapis do newslettera, pobranie e-booka, przejście na landing page czy polubienie profilu marki w social mediach. Do wybranego celu należy jednak dobrać również odpowiednie kanały komunikacji, a także format reklamy. To wymaga oczywiście pracy nad samym przekazem – zarówno w formie tekstu, jak i obrazu. A jak ocenić, czy kampania performance rzeczywiście była sukcesem? Najłatwiej, jak to tylko możliwe – za pomocą wskaźników konwersji, a zatem liczby kliknięć, podjętych akcji, sprzedaży czy zaangażowania bądź wizyt na stronie. Łatwe do zmierzenia efekty to jedna z największych zalet kampanii performance.

Czy warto zdecydować się akurat na performance marketing? Jeśli zależy Ci na konkretnych efektach i relatywnie niewielkich kosztach reklamy, z całą pewnością warto.