Przydatne narzędzia SEO 2022

Przydatne narzędzia SEO 2022

28 września 2022 0 przez admin

Na pracę pozycjonera składają się liczne działania SEO. Warto wobec tego w celu ułatwienia sobie zadania sięgnąć po rozmaite narzędzia do analizowania konkurencji, optymalizacji technicznej. Będą one dużą pomocą w codziennej pracy. Umiejętnie wykorzystane narzędzia SEO usprawniają proces zdobycia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zapewniają dostęp do wielu pomocnych danych, można liczyć na intuicyjną obsługę. Służą do pozycjonowania stron i sklepów internetowych.

Z jakich narzędzi warto korzystać, aby ułatwić sobie prowadzenie działań SEO?

Do analityki ogólnej świetnie sprawdza się uniwersalne narzędzie w postaci Google Analytics, pozwala na sprawdzenie, ile sesji wygenerowano na witrynie, ilu korzysta z niej użytkowników i co dokładnie oni na niej robią. Można szybko zweryfikować, które treści na stronie cieszą się największą popularnością. Google Analytics to narzędzie służące do przeprowadzania dogłębnej analizy kondycji witryny. Można skorzystać także z usług Annalect, czyli jednej z największych na świecie organizacji medialnych, która zajmuje się danymi, technologią i analityką. Pomaga w docieraniu do różnych odbiorców w wielu kanałach, śledzeniu i pozyskiwaniu konwersji, wdrażaniu automatyzacji. Google search console to darmowe narzędzie analityczne, dzięki któremu możliwe jest sprawdzenie licznika wyświetleń i kliknięć na stronie internetowej. Możliwe jest także przeanalizowanie słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Zaledwie chwilę zajmuje upewnienie się, czy dana witryna jest przyjazna dla Google. Można oceniać wydajność, zgłaszać spam, znaleźć potencjalne problemy na witrynie.

Semstorm obejmuje szereg działań marketingowych w wyszukiwarkach. Służy do optymalizowania witryny, pozycjonowania, prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Jest to narzędzie służące do monitorowania i udoskonalania działań SEO. System udostępnia szereg przydatnych danych do analizy, dzięki czemu można wykryć i naprawić błędy, reagować na zmiany, docierać do nowych klientów. Do funkcjonalności zaliczyć można audyty, analizę konkurencji, monitoring pozycji, sprawdzanie popularności słów kluczowych, edytor tekstowy. Każdego pozycjonera powinno interesować narzędzie Majestic, które służy do określenia jakości linków prowadzących do strony, monitorowania kampanii dotyczących ich zdobywania. Możliwe jest także stworzenie konkretnego raportu, pozyskiwanie potencjalnych klientów. Majestic świetnie sprawdza się do analizowania działań konkurencji, przedstawia wszystkie linki zewnętrzne, o których zostały zgromadzone dane. Jest to przedstawione w bardzo przystępnej formie, czyli przejrzystej listy. W lepszym zrozumieniu konkurencji pomaga również narzędzie Ahrefs, służy do tego chociażby analiza słów kluczowych. Kolejną zaletą będzie filtrowanie linków różnej jakości, co przekłada się na sporą oszczędność czasu. Można analizować linkowanie, podfoldery, subdomeny itd.

Po jakie narzędzia analityczne warto sięgać?

Neilpatel to narzędzie SEO, które pozwala na dokładne przeanalizowanie słów kluczowych najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę internetową, dzięki którym trafiają na konkurencyjne witryny. Warto wykorzystać zdobytą wiedzę do tego, aby zwiększyć ruch na swojej stronie www, można sprawdzić dokładną liczbę odwiedzin, udostępnień i linków zwrotnych. W Neilpatel bardzo pomocne jest wyświetlanie sugestii słów kluczowych, linków odwołujących. Do podglądania konkurencji służy także Similarweb, można oszacować ruch na stronie na podstawie statystyk, wyświetlić ilość wejść na witrynę i liczbę odsłon w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Similarweb wskazuje dokładnie, skąd pochodzą odwiedzający, z jakich stron trafiają na landing page. Wyszukiwanie ruchu odbywa się w oparciu o słowa zarówno organiczne, jak i płatne. Answerthepublic służy przede wszystkim do wyszukiwania fraz kluczowych, wyświetlane są pozycje zapytań użytkowników. Można śledzić rankingi słów kluczowych, analizować konkurencyjność. Warto z niego korzystać w celu lepszego poznania potrzeb i problemów potencjalnych klientów.

Planer słów kluczowych Google ads to jedno z podstawowych narzędzi SEO, którym posiłkują się pozycjonerzy. Za jego pomocą można odkrywać mnóstwo nowych słów kluczowych, które są powiązane z oferowanymi produktami i treściami na witrynie. Narzędzie pozwala także na śledzenie miesięcznej liczby wyszukiwań, kosztów wyświetlanie reklam. Ułatwia porządkowanie słów kluczowych i tworzenie kampanii na podstawie dogłębnej analizy keywords. Seoptimer umożliwia przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO. Analizowanych jest wiele obszarów, a na koniec wyświetla się szczegółowy raport będący skarbnicą wiedzy o witrynie. Możliwe jest przykładowo sprawdzenie zaindeksowania strony, obecności mega tagów, mapy witryny, szybkości ładowania, rekomendacji zmian. Jeśli ktoś szuka darmowej aplikacji do automatycznego testowania stron internetowych, to warto sięgnąć po Lifehouse, umożliwia sprawdzenie wydajności witryny, dostępności, optymalizacji pod kątem wyszukiwarki. Podczas analizowania strony brane są pod uwagę najlepsze praktyki, aplikacje PWA.

Jakie narzędzia SEO pomogą w analityce?

Senuto to świetne narzędzie do analizowania słów kluczowych. Można je bardzo szybko odnaleźć na prowadzonej stronie internetowej i na witrynie konkurencji. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się, jakie zmiany przyczyniły się do zdobycia lepszej pozycji na konkurencyjnych stronach, to warto sięgnąć właśnie po Senuto. Z kolei What My Serp jest narzędziem śledzącym pozycję witryny w Google. Aktualizacje mogą odbywać się automatycznie każdego dnia lub można w dowolnym momencie przeprowadzić kontrolę na żądanie. Dostęp do zawsze aktualnych rankingów jest niezwykle pomocny. Serpstat również służy do monitorowania pozycji w serp, zmiany adresu IP domen. Można badać konkurencję, słowa kluczowe, analizować linki zwrotne, przeprowadzać audyty witryn, śledzić pozycję. W jednym panelu znajduje się wiele praktycznych narzędzi, można liczyć na automatyczne raporty, tryb wieloużytnikowy wraz z analizą pracy zespołowej. Mnogość katalogów, liczne rozszerzenia do przeglądarek to kolejne zalety.

SpyFu SEO to narzędzie szpiegujące konkurencję. Analizuje słowa kluczowe i domeny, linki zwrotne. Do wyboru jest mnóstwo narzędzi służących do wyszukiwania i analizowania keywords. Można liczyć na interaktywne raportowanie. Nie ma ograniczeń odnośnie liczby monitorowanych wyników wyszukiwania. Siteliner to świetna opcja dla osób, które potrzebują prostego w obsłudze narzędzie do analizowania konkurencji pod względem uszkodzonych linków, rozmiarów stron, linkowania wewnętrznego, ilości linków na witrynie. Screaming Frog ma do zaoferowania mnóstwo przydatnych funkcji. Pozwala na analizę struktury witryny internetowej i zawartych na niej elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie. Możliwe jest generowanie map witryn w formacie XML, odnajdowanie uszkodzonych linków, indeksowanie witryn. Nie ma problemu ze skanowaniem podstron, eksportowaniem i łączeniem z zewnętrznymi narzędziami.

Surfer SEO to intuicyjne narzędzie do optymalizowania kontentu, wyposażone wiele funkcji. Można liczyć na rozbudowany edytor treści, analizowanie odnośników, dedykowaną wtyczkę do Google docs. Bazuje na ogromne ilości czynników rankingowych. Można go polecić każdemu, kto chce zwiększyć efektywność tworzonych treści. Urlitor to niepozorne narzędzie, dzięki któremu można zobaczyć kod odwiedzin serwera, listę nagłówków http strony. Sporym plusem jest również możliwość przebadania wielu adresów URL w bardzo krótkim czasie. Spyonweb.com wskazuje na domeny, które są obecne na tym samym serwerze/koncie Google Analytics. Warto z niego korzystać, bo jest spora szansa na pozyskanie kluczowych informacji o konkurencji. Można również wykryć nienaturalne linki, które mają negatywny wpływ na pozycjonowanie. Z kolei Serp Quake służy przede wszystkim do analizowania wyników wyszukiwania na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu dni, a dokładnie ich zmienność. Warto korzystać z tego narzędzia w celu kontrolowania aktualizacji algorytmów Google.

Przydatne narzędzia co do content marketingu i link buildingu

Ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej mają unikalne, wartościowe treści. Z tego powodu SEO i content marketing mają wiele wspólnych narzędzi. Można oczywiście zlecić ich tworzenie agencji SEO, ale nie brakuje również portali oferujących tworzenie różnego typu tekstów. Przykładem będzie textbookers. Można liczyć na personalizację, niskie ceny, szybką realizację, bezpieczeństwo, gwarancją unikalności, plugin WordPress do zamawiania i publikowania tekstów na stronę blogowych. Godnym polecenia serwisem jest Goodcontent z którym współpracuje kilkadziesiąt tysięcy copywriterów. Zostaną stworzone unikalne teksty na każdy temat, wygodna obsługa i skuteczność platformy są bezkonkurencyjne na rynku. Elastyczne ceny, pełna automatyzacja to ogromne zalety. Do link buildingu świetnie nadaje się Linkhouse, pozwala na pozyskanie linków pozycjonujących w stronę, zgodnie z wybraną branżą, tematyką itd. Do wyboru są portale zarówno polskie jak i zagraniczne. Do dystrybuowania kontynentu i pozyskiwania linków wspaniale nadaje się Whitepress, warto wykorzystać to narzędzie w celu zbudowania zasięgów, pozytywnego wizerunku. Platforma oferuje tysiące serwisów do publikowania treści. Można liczyć na szereg praktycznych narzędzi do promocji.

Monitoring internetu przy wykorzystaniu gotowych narzędzi

Brand24 pozwala na całodobowe monitorowanie i kontrolowanie informacji dotyczących danej witryny internetowej. Możliwe jest szybkie wyszukiwanie opinii o firmie, oferowanych przez nią produktach lub usługach na serwisach zewnętrznych. Kolejną zaletą będzie dostarczanie informacji o działaniach klientów i miejscach, w których się wypowiadają. Brand24 powiadamia o każdej wzmiance na temat firmy, co pozwala na natychmiastową reakcję. Google Alert to świetne narzędzie do informowania o najnowszych wpisach na wybrane tematy. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, żadne publikacje nie zostaną pominięte. Można otrzymywać na bieżąco wiadomości o działaniach konkurencji, nowinkach branżowych. Na maila będą przychodzić powiadomienia z różnych źródeł, wystarczy zaznaczyć, jakie informacje mają być śledzone. Google Alerts świetnie sprawdza się jako narzędzie analityczne. Do codziennego raportowania pozycji w wynikach wyszukiwania służy Unamo. Jest to przydatne narzędzie do analizowania SEO strony. Udostępnia pogłębione dane o konkurencji, pozwala na śledzenie słów kluczowych na poziomie lokalnym i globalnym. Bardzo pomocne są rankingi słów kluczowych, funkcję serp, integracje. Do dyspozycji jest mnóstwo funkcji analitycznych. Audyt SEO pozwala na odnajdywanie błędów optymalizacji na stronie i szybkie ich wyeliminowanie.