Współpraca z agencją SEO – co warto wiedzieć przed pierwszym spotkaniem

Współpraca z agencją SEO – co warto wiedzieć przed pierwszym spotkaniem

18 czerwca 2018 0 przez admin

Nie ma w sieci dwóch identycznych stron internetowych, podobnie jak nie ma dwóch firm celujących dokładnie w te same założenia. Zlecenie stworzenia i wypozycjonowania strony internetowej profesjonalnej agencji marketingowej wydaje się dziś najlepszym rozwiązaniem, szczególnie w obliczu nieustannie zmieniających się zasad dotyczących tego, co uznawane jest przez wyszukiwarki za działanie zgodne ze standardami, a co może okazać się karane sankcjami. Czy jednak każda agencja SEO pracuje tak samo? Co warto wiedzieć przed pierwszym spotkaniem z jej przedstawicielem?

Określ swoje oczekiwania

Zanim agencja SEO będzie w stanie przygotować dopasowaną do twoich potrzeb ofertę, będzie musiała te potrzeby poznać. W trakcie pierwszego spotkania padnie mnóstwo pytań, na które warto znać odpowiedzi jeszcze przed przystąpieniem do niego! To dzięki twojemu zaangażowaniu i wyraźnie zaznaczonym oczekiwaniom i potrzebom agencja będzie miała szansę dostosowania swoich działań do twoich potrzeb i tym samym uzyskania najlepszych rezultatów współpracy. Kwestie takie jak elementy oferty i klient docelowy pojawiają się tu na miejscu pierwszym i choć prawdopodobnie doskonale je znasz, warto zastanowić się nad nimi nieco głębiej. Podobnie istotne jest określenie swojej konkurencji i swojej pozycji w stosunku do konkurencji. Czym różnią się twoje produkty od ich produktów? Czym wyróżniasz się na ich tle?

Pytania na ten temat z pewnością pojawią się na spotkaniu, a później także w przygotowywanym dla agencji briefie. Pamiętaj, by wypełnić go jak najdokładniej i zawrzeć w nim wszystkie informacje, które mają wpływ na twoją działalność. Określenie strategii działania, jasne wyznaczenie celów i realistyczne spojrzenie na możliwości swojej firmy na przestrzeni czasu będą tu istotne – zatajanie kluczowych informacji o produktach czy profilu klienta będzie nie tylko na niekorzyść agencji SEO (której praca nie przyniesie oczekiwanych efektów), ale przede wszystkim na niekorzyść twojej firmy!

Poznaj podstawy marketingu internetowego

Przygotowując się do spotkania z agencją SEO wiesz już prawdopodobnie, jak istotną rolę w sukcesie biznesu odgrywa dzisiaj obecność w sieci i jakość publikowanych przez ciebie treści oraz oferowanych produktów. Agencja marketingowa świadczy usługi SEO i zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym, a więc nie tylko zwyczajnym poprawianiem kodu twojej strony, ale też wszelkiego rodzaju reklamami w mediach społecznościowych czy zewnętrznych portalach internetowych.

Obierając tę ścieżkę dla swojej firmy pamiętaj, że marketing internetowy to nie magiczna formuła, która natychmiast wyniesie cię na szczyt. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego marketingu, i tu obowiązują pewne zasady i ograniczenia. Doskonałym przykładem jest reklama, która choć pojawia się w popularnych portalach, swoim zasięgiem nie obejmuje automatycznie całego kraju – mamy tu więc reklamy lokalne, krajowe i międzynarodowe, a ich zasięg zależy od dobrej pracy agencji SEO, ale też twojego budżetu. Dobre agencje mogące udowodnić swoją wartość w działaniu będą niestety kosztowały – nie traktuj tego jako złego omenu, bo za tradycyjny marketing też musisz płacić. Jeśli natomiast ktoś proponuje ci szybkie efekty za niską cenę – powinno to wzbudzić twoją czujność. W tej branży nie ma „łatwych” efektów za darmo, a obietnice przysłowiowych złotych gór prawdopodobnie wiążą się ze stosowaniem nieuczciwych praktyk, które w dalszej perspektywie przynoszą więcej szkody niż korzyści.

Wybierz dobrą agencję SEO

Dobra agencja SEO to ta, która weźmie przypadek twojej firmy jako zupełnie odrębną sprawę i nie będzie traktować twoich oczekiwań jako „kolejnego przypadku”, dostarczając ci ofertę przygotowaną w pięć minut. Jak zostało wspomniane na początku – każda firma jest inna, a indywidualizm i precyzyjne podejście do marketingu internetowego jest tym, co dziś wyróżnia portale i sklepy internetowe na tle konkurencji. Nie ma jednej magicznej formuły na dobre SEO i warto szukać specjalistów, którzy potrafią zaoferować rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb i możliwości.