Pozycjonowanie lokalne – czy warto z niego korzystać?

Pozycjonowanie lokalne – czy warto z niego korzystać?

23 sierpnia 2018 0 By admin

Wiele osób jeszcze nie wie o tym, że dobrym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google jest pozycjonowanie lokalne. Na chłopski rozum jednak strategia ta jest przemyślana, ponieważ każdy użytkownik szuka usług, które są zlokalizowane blisko jego aktualnego miejsca położenia, nie zaś na drugim końcu miasta.

Co należy wiedzieć  o pozycjonowaniu lokalnym?

Użytkownik, który szuka usługi w Internecie, skupia się na wynikach wyszukiwania, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego właśnie warto się tam znaleźć, by zwiększyć swoje szanse na skorzystanie z naszej oferty przez potencjalnego klienta. Aby to osiągnąć warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego, czyli wykorzystać frazy kluczowe, zawierające nazwę miasta czy też dzielnicy. Klient, szukając najbliższego zakładu szewskiego w Krakowie, wpisze w wyszukiwarkę „szewc kraków”, aby otrzymać interesujące go wyniki. Będąc w Krakowie, nie będzie chciał przecież korzystać z zakładu, który siedzibę ma w Warszawie.

Wizytówka Google Moja Firma

Użytecznym, ale często niedocenianym narzędziem jest wizytówka Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala na reklamę firmy w Internecie. Dzięki założeniu tej wizytówki, twoja firma będzie się wyświetlać na mapach Google,  a także znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Stworzenie wizytówki jest łatwe i proste, zaś uzupełnienie danych pozwala klientom na szybsze znalezienie interesujących ich informacji. Warto dodać zdjęcia i logotypy firmy, dzięki temu wizytówka jest atrakcyjniejsza dla klienta. Po zweryfikowaniu firmy wizytówka jest dostępna w Internecie. Zadbaj o to, by w wizytówce pojawiły się pozytywne opinie o twojej firmie. Jeżeli pojawi się nieprzychylna opinia, zadbaj o to, by nie pozostała bez odzewu.

Z pozycjonowania, zwłaszcza lokalnego, warto korzystać, by pozyskać klientów z miejscowości, na terenie której działamy. Jest to ważne, zwłaszcza dla działalności, które mają siedzibę i pracują głównie w jej miejscu. Na pewno pozycjonowanie lokalne jest sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy poszukują usługi w twoim mieście.

Artykuł powstał przy wsparciu simpliteca.com.