5 skutecznych chwytów SEO, które nadal pomijasz

5 skutecznych chwytów SEO, które nadal pomijasz

19 czerwca 2020 0 przez admin

Dzisiaj potrzeba optymalizacji strony pod SEO nie jest tajemnicą. Poniżej zebraliśmy pięć stosunkowo nowych i mało znanych sposobów na pozycjonowanie. Wyprzedź konkurencję i wykorzystaj je na swojej stronie!

Poniżej zebraliśmy pięć stosunkowo nowych i mało znanych sposobów na pozycjonowanie. Wyprzedź konkurencję i wykorzystaj je na swojej stronie!

1. Śledź atrakcyjność słów kluczowych

Myślisz, że raz użyte słowa kluczowe będą stale aktualne? Błąd.

Zainteresowania internautów nieustannie się zmieniają, a razem z nimi frazy, które wpisują w wyszukiwarkę. Żeby twoja strona WWW utrzymała się na topie, musisz regularnie aktualizować słowa kluczowe pod obecne trendy w wyszukiwarce. Pomoże ci w tym specjalne oprogramowanie, które na bieżąco śledzi aktywność fraz.

Dzięki narzędziu takiemu jak Serpreme wybierzesz interesujące cię słowa kluczowe, a co dobę otrzymasz dokładną analizę ich popularności. Wykorzystaj te dane i stwórz witrynę, która stale odpowiada gustom użytkowników sieci.

Ciekawym rozwiązaniem jest też funkcja proponowania fraz, które wiążą się tematycznie z twoją stroną lub działalnością. Sugestie dostarczą ci inspiracji do jeszcze lepszych działań SEO.

2. Zainteresuj się Voice Search

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejszym sposobem odnajdywania treści w internecie. Duża w tym zasługa coraz liczniejszych urządzeń mobilnych i społeczeństwa, które chętniej korzysta z ułatwień tego typu.

Eksperci od marketingu internetowego przewidują, że rok 2020 będzie należał do funkcji Voice Search.

Wykorzystaj trend na własną korzyść i upewnij się, że twoja strona dobrze odpowiada na zapytania głosowe. Jak możesz to zrobić? Zadbaj przede wszystkim o te elementy:

• UX (User eXperience),

• dane strukturalne,

• długość ładowania strony na urządzeniach mobilnych,

• treść zoptymalizowana pod frazy długiego ogona (są one szczególnie ważne, ponieważ język mówiony nie ogranicza się do krótkich fraz).

3. Zoptymalizuj witrynę pod względem technicznym

Większość profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem o tym wie. Mimo wszystko wciąż zadziwia fakt, że tak wiele działalności zupełnie pomija techniczny aspekt swoich stron. Skupiają się na słowach kluczowych, linkach i treści, a słabo zaprojektowana witryna niweczy ich wysiłki.

Wyprzedź konkurencję i zadbaj, aby twoja strona WWW spełniała wszelkie normy współczesnego marketingu. Chodzi tutaj przede wszystkim o szybkość ładowania, intuicyjną obsługę od strony użytkownika i dane strukturalne dla robotów wyszukiwarki.

W innym wypadku Google ukaże witrynę i obniży jej pozycjonowanie — nawet jeśli posiada bardzo dobrze zoptymalizowaną treść.

4. Pamiętaj o spójności danych

Najnowsze aktualizacje oraz rozbudowa karty Google Moja Firma wskazują na rosnące znaczenie lokalnego SEO. Najważniejsze wyszukiwarki podążają za tym trendem i kładą coraz większy nacisk na lokalizację obecnych w internecie biznesów.

Jeśli chcesz znaleźć się na topie wyszukiwań lokalnych, zadbaj o spójność danych teleadresowych. Lokalizacja publikowana w katalogach firm, na oficjalnej stronie czy w zakładce Google Moja Firma musi się ze sobą pokrywać jeden do jednego. Jeśli gdzieś pojawi się błąd, wyszukiwarka uzna twoją działalność za mniej wiarygodną. Poskutkuje to obniżeniem pozycji w rankingu wyszukiwania.

Pamiętaj o spójnym adresie szczególnie wtedy, kiedy zmieniasz lokalizację. Zaktualizuj informacje wszędzie tam, gdzie były publikowane.

5. Breadcrumbs, czyli ścieżka, którą przeszedł użytkownik

Ta taktyka należy do działań on-site i znacznie poprawia indeksowanie strony przez roboty wyszukiwarki. Breadcrumbs (okruszki chleba) pokazują internaucie ścieżkę, którą przebył na twojej stronie internetowej. Jest podobna do znanej każdemu ścieżki odwiedzanych folderów w komputerowym systemie operacyjnym.

Taka ścieżka może wyglądać w ten sposób:

Strona główna > podstrona > kategoria > konkretny produkt

Znaczenie segregowania treści jest wbrew pozorom bardzo duże. Nie tylko wpływa na wygodniejsze korzystanie ze strony, ale też pomaga robotom szybciej i bardziej precyzyjnie wykryć jej zawartość. Taktykę tę spotkasz najczęściej w dobrych sklepach internetowych, ale przysłuży się każdej witrynie, która posiada rozbudowaną treść.

Content nie wychodzi z mody

Mimo że dobry content jest sloganem znanym każdemu, kto interesuje się marketingiem internetowym, jego znaczenie nie maleje. Wręcz przeciwnie — wraz z rozwojem algorytmów wyszukiwarek staje cię coraz istotniejsze. Kampania rozwoju Google’a nieustannie podąża w stronę treści i nagradza witryny, które są w stanie zaoferować specjalistyczne odpowiedzi na pytania internautów.

Odpowiedzialność za publikowany u siebie content rośnie. Roboty coraz lepiej odczytują znaczenie słów i zaczynają rozumieć, w jakim kontekście zostały osadzone. Będzie to miało ogromne znaczenie w przyszłym rozwoju działań SEO. Bądź wśród najlepszych i zoptymalizuj stronę zgodnie z najnowszymi wymogami.