Jak social media zmieniły podejście do klienta?

Jak social media zmieniły podejście do klienta?

2 września 2019 0 przez admin

Stwierdzenie, że nowoczesna technologia na zawsze zmieniała sposób, w jaki prowadzi się biznes, często powielane jest w różnych artykułach branżowych. Jednak co to tak naprawdę oznacza? Czy sam sposób komunikowania się z klientami wpłynął na to, jak się ich obecnie traktuje i jakie zyski osiąga przedsiębiorstwo?

Klient jest tu i teraz

Nawet firma, która sprzedaje swoje towary lub usługi stacjonarnie, tak naprawdę cały czas musi funkcjonować w internecie. To właśnie tam potencjalni klienci szukają produktów, opinii innych użytkowników, a także porównują ceny i jakość oferowanych dóbr. Aktualnie klient cały czas „wchodzi” do przedsiębiorstwa i sprawdza to, co ma mu ono do zaproponowania.

Komunikowanie nie odbywa się już na jednej płaszczyźnie, a dotyczy wszystkiego, z czym klient ma styczność. Szczególnie widoczne jest to na mediach społecznościowych, gdy odbiorcy mogą w każdej chwili zareagować na treści generowane przez firmę.

Więcej artykułów związanych z biznesem i nowoczesnymi technologiami znajduje się na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.

Dlaczego przemyślane działanie na mediach społecznościowych ma sens?

Większość firm zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej sekundzie musi konkurować o uwagę klientów. To, czego nie rozumieją, to fakt, że media społecznościowe są teraz najważniejszym elementem obsługi klienta. Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazało, że ​​organizacje, które dogłębnie analizują social media, oferują klientom znacznie lepsze doświadczenia, co przekłada się na silniejszy wzrost i dominującą pozycję na rynkach.

Badanie pokazało, że tylko 34% respondentów uważa, że ​​ich organizacja posiada narzędzia i umiejętności zapewniające najwyższą jakość obsługi klienta. Ponadto światowi liderzy –  stanowiący 12% ankietowanych – byli bardziej aktywni w mediach społecznościowych niż inne firmy. Dbając o świadomość swojej marki, firmy te nawiązują żywy kontakt ze swoimi klientami. Najczęściej wykorzystują do tego media społecznościowe.