Usługi content marketing – kiedy mogą się przydać?

Usługi content marketing – kiedy mogą się przydać?

5 stycznia 2023 0 przez admin

Jeśli twój biznes w jakiejkolwiek formie jest obecny w internecie, z pewnością wiesz, jak trudno jest przebić konkurencję. Walka o uwagę użytkownika w sieci jest wymagająca, jednak podejmując odpowiednie kroki, możesz liczyć na sukces.

Jednym z działań, które mogą pomóc, są usługi content marketing. Co to takiego? Mówiąc najprościej, jest to kompleksowa i przemyślana strategia tworzenia treści na stronę internetową. Jej celem jest oferowanie unikalnych i jakościowych treści, które faktycznie mają realną wartość dla użytkownika.

 

Coraz więcej agencji marketingowych oferuje usługi contentowe, rośnie też zapotrzebowanie na teksty wysokiej jakości. Poniekąd wynika to z wymagań Google, który w swoich algorytmach kładzie coraz większy nacisk na to, aby treści na stronach internetowych nie były jedynie zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, ale też przydatne dla użytkownika.

Kilka słów o samych usługach

To co istotne w kontekście usług content marketing, to kwestia pisania treści z myślą o konkretnej grupie docelowej. Aby teksty mogły spełniać swoje zadanie i zainteresować osoby, które mogą chcieć skorzystać z naszych usług/ kupić nasz produkt, najpierw musimy dokładnie zdefiniować, do kogo chcemy trafić. Usługi contentowe obejmują także tworzenie person, czyli profili przykładowych osób, które mogą być naszymi klientami. Dzięki temu, jesteśmy w stanie odpowiedzieć naszymi treściami na potrzeby użytkowników.

A jak usługi content marketingowe wyglądają w praktyce? Modelowo powinny zacząć się od analizy sytuacji wyjściowej, sprawdzenia konkurencji i ich działań, a następnie stworzenia wspomnianych person i określenia budżetu. Następnie powstaje szczegółowy harmonogram publikacji tekstów wraz ze słowami kluczowymi i zaplanowanymi kanałami dystrybucji. Tak zaplanowane działania zapewnią twojej firmie przewagę nad konkurencją w sieci.

Typy treści tworzonych w ramach content marketingu

Jakie typy tekstów powstają w ramach nasycania strony wartościową treścią? Zależnie od typu biznesu oraz potrzeb, będą to:

  • obszerne wpisy blogowe, odpowiadające na zapytania użytkowników
  • definicje, jeśli działasz w skomplikowanej branży
  • opisy producentów i marek produktów dostępnych w twoim sklepie
  • opisy kategorii, podstron usługowych
  • opisy produktów
  • case studies
  • opisy strony głównej

Usługi content marketing – korzyści

Jaką realną korzyść może przynieść nasycanie twojej witryny wartościową i unikalną treścią? Przede wszystkim, będzie to pomocne pod kątem SEO. Zwiększy to widoczność strony, przyciągnie wartościowy ruch organiczny, a tym samym więcej potencjalnych klientów dowie się o twoim istnieniu. Dodatkowo, wysokiej jakości treści wyczerpujące temat pozwalają na wsparcie działań PR, w tym kreowanie wizerunku eksperta w branży. Krótko mówiąc, takie teksty mogą przełożyć się na konwersję, a tym samym pomogą w osiąganiu zaplanowanych celów biznesowych.

Dla kogo usługi contentowe będą potrzebne?

Tak naprawdę, usługi content marketing przyniosą realną korzyść wszystkim biznesom, które w jakikolwiek sposób obecne są w sieci. To must have dla właścicieli sklepów e-commerce, a także tych przedsiębiorców, którzy mają swoje strony usługowe czy wizerunkowe. Takie usługi to także pomoc dla tych osób, które nie mają czasu, aby pisać treści wewnętrznie.